Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zweet me hande?

Toegevoegd na 23 uur:
als een juf en vriendin me hand vast houd dan zweet me had
en de laatste tijd zweet me hand vaaker dan normaal

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
956

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk omdat je inspanning verricht. Daar ga je van zweten....!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als zweethand, of medisch hyperhidrosis palmaris wordt de overmatige productie van zweet in de handen aangeduid. Dit beperkt zich meestal op de binnenkant van de handpalmen en is vaak met een hoge psychosociale druk tot en met beperkingen in de beroeps- of partnerkeuze verbonden.
Personen, die onder sterk zwetende handen lijden, trekken zich niet zelden terug uit het alledaagse leven, om de als persoonlijke belasting opgevatte situaties, zoals bijvoorbeeld iemand de hand geven (met deels druppelend natte hand) om te gaan.
Vergeleken met andere vormen van sterk zweten geld het overmatig zweten aan de handen als een van de psychisch meest belastende vormen van hyperhidrose, omdat het behandelen van zwetende handpalmen in vergelijk moeilijk te behandelen is en in het alledaagse leven op basis van niet aanwezige omhulling slecht verborgen kan worden tegenover contactpersonen (uitzondering: handschoenen in de winter).
Hyperhidrose aan de hand
Zweethanden op zich zijn niet automatisch een teken van gebrekkig zelfbewustzijn, sterke nervositeit of angst, kunnen echter door deze situaties veroorzaakt of versterkt worden. Vaak raken betrokkenen daarom in een regelrechte vicieuze cirkel van zweten, angst voor het zweten en daaruit veroorzaakt zweten.
Oorzaak
Extreem zweten aan de handen treedt, zoals de ziekte hyperhidrose op zich, meestal pas tijdens de puberteit op. Zo geven in een representatieve enquête onder meer als 3000 geënquêteerde personen immers 46,6% aan, dat de hyperhidrose pas in de puberteit is uitgebroken.

Toegevoegd na 22 uur:
Mijn zoon heeft last van overmatig zweten van handen en voeten. Dit belemmert hem in het maken van sociale contacten.
Sinds hij Oldaban gebruikt is het zweten met 75% afgenomen. Het is (online) te koop voor €15/flesje.
Succes

Oldaban tegen zweten:
Odaban is de meestverkochte behandeling van overmatige transpiratie in Duitsland en de UK.

Werking Odaban Deodorant:
Het droge effect van Odaban wordt bewerkstelligt door zogenaamde “poral plugs”, welke veroorzaakt worden door een reactie van eiwitten en aluminium. Dit zorgt voor een re-routing van het vocht naar de bloedcapillairen. Van daaruit wordt het getransporteerd naar plaatsen in het lichaam waar vochtafscheiding gemakkelijker kan plaatsvinden, zoals de nieren.

Bronnen:
topdrogist.nl/Odaban+Antiperspirant+Deodorant+Spra...
odaban.com
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar komt dat zweet vandaan ?
Veelal door stress of net op tijd die bus of trein halen, windop fietsen naar school of werk. … Je lichaam verbruikt energie en wordt warmer. Bij echte sportievelingen kan het zweetverlies zelfs oplopen tot 2,5 liter /dag of meer. Het grootse doel van zweten is je lichaamstemperatuur weer op +- 36,5 graden te krijgen. Zweten verkoelt je lichaam en is daarom noodzakelijk voor je normale functioneren. De ene persoon zweet al sneller dan de andere. Dit heeft oa te maken met je genetisch profiel, lichaamsbouw, lichaamssamenstelling, sport.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding