Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ontzettende jeuk aan mijn onderbenen!! Weet iemand raad?

Ik heb al langer dan een half jaar last van jeukende onderbenen, maar dan ook echt vaak hele erge jeuk. Ik heb het vaak alleen 's avonds nadat ik mijn broek uit trek. Eerst dacht ik dat het zou kunnen liggen aan mijn te strakke spijkerbroeken, maar ik heb een hele wijde werkbroek en na het werken heb ik dus ook jeuk. Ik heb ook geen uitslag of iets dergelijks, en ook geen droge benen want ik smeer het de laatste tijd heel erg vaak in met een vette bodylotion. Als ik een broek aan heb voel ik de jeuk soms een beetje, maar eigenlijk wordt het pas heel erg als mijn broek uit is. Vaak zo erg dat ik mijn hele benen wil open krabben(lekkere informatie, i'm sorry) Weet iemand wat ik kan doen???

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Heel toevallig heeft mijn vader hier ook last van en hij heeft zich al open gekrabd haha. Hij is even langs de huisarts gegaan maar die wisten niet precies waar het vandaan kwam dus kreeg die een algemeen anti jeuk zalfje mee zegmaar. Werkte prima tot het opwas en toen kwam het terug, hij gooit er nu meestal even water over heen als hwr jeukt. Dan valt het wel mee en zo gaat het langzamer hand weg. Dus goed blijven spoelen !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik lees mee. Ik heb het ook En heb wel wat te zeggen, enkel uit ervaring. Het lijkt verband te houden met warmte! Probeer meer te drinken en je bloed te verdunnen. En maak het koud in huis
Juist in de avond is het vaak warm in huis. In combinatie met een zwakke of droge huid heb je al snel van die problemen. Je kan er weinig aan doen, heel vervelend

Ik wil weten of het niet te maken heeft met bloedsomloop. Ben best weleens bezorgd, want ik weet niet wat het is
En wil er ook vanaf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hard water kan hier de oorzaak van zijn, door het harde water wordt je huid droger en raakt enigszins verstopt, waardoor het de huidverzorging niet goed meer opneemt. Van hard water wordt de was ook hard, dat kan de oorzaak zijn dat je geen last hebt tijdens het dragen van je broeken, de broek schuurt (krabt) dan langs je benen. De hardheid van water kan per gebied verschillen, bij je waterbedrijf kun je de hardheid van het water bij jullie thuis opvragen. Om het water zachter te maken zijn er oplossingen, de genoemde Aquacell in de link is een voorbeeld hiervan. Kies nadat je dit hebt aangepakt een juist product om de huid te verzorgen, HDH is zo'n product dat je van de jeuk en de droge huid af kan helpen. HDH is bij praktisch iedere drogisterij en apotheek te koop. Kies om je huid te reinigen een product dat zeer mild is en niet schuimt. Een voorbeeld hiervan is de Sebamed waslotion.
http://www.farmaline.nl/drogisterij/zoeken/Sebamed//?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=NL&utm_term=Sebamed
Kies daarnaast voor een wasmiddel en eventueel wasverzachter die geschikt is voor de droge-, gevoelige huid, Neutral is daar een voorbeeld van. http://www.neutral.nl/product/category/666338/waspoeder
Kies verder voor een niet te warm huis, omdat ook warmte je huid droger maakt. Vermijdt zoveel mogelijk het gebruik van kraanwater op je lichaam, maar ook in je lichaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier heb ik ook last van. Tot bloedens aan toe. Wat ik nu doe helpt (voor mij) wel goed. Kamillosan creme goed warm wrijven tussen mijn handen en dan over de plaatsen waar het jeukt. Je kunt die creme gewoon overal kopen. (Drogist, apotheek soms ook in de supermarkt).

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image