Is het hebben van de Cytomegalovirus (CMV) gevaarlijk ? Wat houdt het in?
Deze donderdag te horen gekregen dat ik een infectieziekte heb. Vorig jaar een paar maanden na het starten van antidepressiva begon ik klachten te krijgen van overmatig zweten, al een aantal keren mijn schildklier laten testen ,maar alles bleek normaal te zijn. Een 4 tal maanden geleden van SSRI naar een SNRI geswitchd. Net in die periode begon ik me snel vermoeid en zwak te voelen ,soms draaierig en het bleek dat ik ijzer te kort heb. Mijn witte bloedcellen waren licht verhoogd.Enkel ijzercapsules voorgeschreven gekregen. Verder werd er niks gedaan. Alles weer in orde. Ik voelde me weer goed. Maar sinds een dik 2 tal maanden terug begon ik me weer slecht te voelen maar dit keer was het erger. Terug die vermoeidheid, draaierig en vooral hoofdpijn. Toen dacht ik ;"ik zal eens stoppen met mijn ijzercapsules" en zien dat ik zonder kan" Maar neen het werd erger en zonder dat ik het door had begonnen die klachten opnieuw maar heviger ;een achteruitgang van mijn conditie en uithoudingsvermogen waardoor ik snel buiten adem ben en dan heel duizelig word. 1 keer begon ik te hyperventileren en lag ik met mijn benen omhoog na het sporten. Vaak en erge hoofdpijn, draaierig en vooral een enorme eetlust. Oververmoeid en uitgeput. Ik voelde me echt zo ziek en zwak. Ik ging daarmee naar de huisarts en blijkbaar was mijn ijzergehalte veel te laag, slechter als de vorige keer. En hebben ze een uitgebreide bloedonderzoek gedaan en CMV gevonden. Nu krijg ik 7 dagen 3x2 per dag een virus remmer.
Ik vind het bijna nergens dat mensen duizelig worden van CMV dus ik vroeg me af of het bij jou ooit over is gegaan :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.