Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag een tattoeage op mijn onderbuik maar gaat dat niet oprekken, stel ik zou zwanger raken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
900
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat gaat oprekken.
Als je huid rekt, rekt de tattoo mee. Ook na de zwangerschap zal de tattoo er anders uitzien totdat je buik weer 'in de oude vorm' is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
aah zo, maar dat komt dus wel weer goed? Of raadt je aan om een andere plek uit te kiezen voor je tattoeage te zetten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Esthetisch: bemoei ik me niet mee. ;) Praktisch: als je er vrede mee hebt dat de tattoo pakweg een jaar lang 'vervormd' is, zie ik geen beren op de weg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
okee, dan weet ik genoeg! Bedankt voor je snelle reactie :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb daar toch een ander idee over... Als je geluk hebt en hard traint na je zwangerschap kan de buik wel weer redelijk de oude vorm terug krijgen maar de kans is reëel dat je buik niet meer zo strak wordt als voorheen. Daarbij heb je kans dat je striae of zwangerschapsstriemen krijgt op je buik (dat zijn onderhuidse scheurtjes) welke nooit meer helemaal weg gaan en zeker zichtbaar zijn in een tatoeage. Mijn advies zou zin, als je 'zeker' wilt zijn een plek uit te kiezen welke niet aan verval onderhevig is. Ik heb er eentje boven mijn enkel maar ook helemaal onderaan je buik, naast de schaamstreek blijft vrij goed in vorm. Succes met je keuze!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

de huid van je buik gaat oprekken in een zwangerschap, dus je wens gaat niet lukken. En denk eens wat er gebeurt als je bij een zwangerschap toch striae ontwikkelt, hoe je tattoo er daarna uitziet?
Of, stel dat je tattoo dat allemaal redelijk goed 'overleeft', hoe denk je dat die tattoo er dan uitziet als je later oud bent geworden?
Kortom, je huid (en ook die van je buik) is in je leven aan zoveel veranderingen onderhevig, dat je niet kunt zeggen dat een tattoo die er nu mooi uitziet, er over een x-aantal jaren nog mooi uitziet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding