Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie vertelt mij de echte waarheid over ijzer en spinazie en appelstroop?

Ik heb zowat alles wat er hierover op internet te lezen valt wel gezien, maar het lijkt wel of iedereen elkaar napraat en niemand lijkt het echt te WETEN...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Spinazie bevat 3mg ijzer per 100 gr. produkt.Dat grapje met Popey the Sailorman was alleen een reclamestunt.Als je produkten met veel ijzer zoekt, en wat je door de dag heen kunt nuttigen, raadt ik je aan om b.v. frambozensap, appelsap te drinken,,gerechten met tomatenpuree bereidt,noten,en peulvruchten eten.Dit zijn produkten die veel ijzer bevatten.Zuivere appelstroop bevat ook veel ijzer, maar door bijmenging van andere produkten kan dit ook minder zijn.Let op het etiket,wat de ingredienten zijn.
Wat is de echte waarheid?Ik denk toch dat je in studieboeken moet kijken.Als daar dan nog onwaarheden in staan, kan ik je niet verder helpen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Per 100 gr. appelstroop heb je 69% van de ADH ijzer binnen. Wou je dat weten? Staat op het blik appelstroop. Zo zal het ook wel op een pak/blik/pot spinazie staan....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat doet Panteao.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zou je je vraag kunnen verduidelijken. Wat wil je weten over ijzer, spinazie en appelstroop?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zit inderdaad ijzer in, maar ijzer alleen wordt niet goed opgenomen, dus eet je het in combinatie met andere voedingsstoffen.
Alleen als je een bepaalde ziekte hebt, moet je "ijzerbeperkt"eten.
Dat is erg lastig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing