Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe moet ik omgaan met mijn korte-termijn-geheugen probleem?

Hallo,

Ik heb officieel een kortetermijngeheugen probleem. Het is heel vervelend om mee te leven. Ik heb allerlij oplossingen geprobeert. Briefjes die vergeet ik ook weer. Als ik iets moet doen en iemand vraagt tegen mij iets, dat ben ik weer vergeten wat ik moest doen. Ik heb er heel veel moeite mee om het om te gaan en me leven word er veel moelijker mee.

zo weet iemand een truckje om er mee op te gaan. Of iets, wat ik ook niet vergeet.

alvast heel erg bedankt,

Rick Grendel

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
Zit je veel op tablet of telefoon? Eet je gezond en sport je voldoende?
Heb je veel stress? Slaap je goed?
Allemaal factoren die van invloed kunnen zijn.
Ben je hier al eens mee naar de huisarts gegaan? Misschien heeft het een medische oorzaak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb ADHD het is al me hele leven bij me. Mijn ADHD is getest bij een bedrijf OCRN daar heb ik te horen gekregen dat ik ook Kortetermijngeheugen problemen hebt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je iets voor heel even moet onthouden zal ik het op je arm schrijven of zo. Maar als je iets moet leren voor later zal je het heel veel moeten herhallen zodat het naar je langetermijn geheugen gaat. Maar je hebt toch ook cursusen om met je kortetermein geheugen probleem om te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
op mijn arm schrijven is op het einde van de dag mijn hele arm vol!? En met leren heb ik niet echt een probleem het is echt een probleem voor kleine dingetjes
Koop een memo recorder en spreek alles in wat je moet doen of onthouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is niet praktisch het is soms in 1 min gedaan. Maar ik ga het proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee ik vind het ook niet praktisch maar wat moet je anders? Ik werkte eerst met alles opschrijven op verschillende papiertjes die ik daarna weer kwijt raakte want ik had geen vast systeem. Daarna probeerde ik de memo recorder maar dat werd ook niks en nu ben ik weer terug bij papier. Maar nu schrijf ik alles wat belangrijk is meteen op in een klein opschrijfboekje dat ik samen met een ballpoint steeds in mijn broekzak draag. Alles wat gedaan is streep ik door. Dit systeem bevalt me nog het best.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding