Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik erachter komen hoeveel iemand weegt, zonder het te vragen?

We gaan een activiteit doen (ik en een aantal vrienden) en het maximale gewicht is 100 kg per persoon.
Naast mij zijn ze allemaal vrij mager (nog geen 70 kg) alleen 1 man twijfel ik over. Hij is ongeveer 180 cm lang. Hij draagt XL qua shirts en hij heeft geen dikke buik ofzo. Hij is juist boven wat breder.
Ik kan ook niet echt een plaatje vinden met iemand van zijn postuur...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
Toch vragen :" we willen iets doen en het Max gewicht is 100 kilo, kun je dan meedoen ? Je hoeft zijn gewicht niet te weten, alleen of hij wel of niet boven 100 kilo is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat gaan jullie doen?
Vaak is die 100 kilo geen harde grens. Ik en bijvoorbeeld een actieviteit waarbij 100 kilo geen probleem is als je 1,90 bent maar wel als je 1,60 bent.
tinus1969
9 jaar geleden
Eens met Erna55, als het gaat om een veiligheidsissue (zoals tokkelen) ALTIJD vragen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Je kunt een bad met water vullen en de waterverplaatsing meten; dat is in het algemeen een prima manier om erachter te komen wat iemand weegt zonder weegschaal. Alleen niet erg praktisch in dit geval :-)

Maar even simpel: iemand van 1 m 80 die meer dan 100 kilo weegt, heeft fors overgewicht (BMI >30). Als hij een normaal postuur heeft en er niet dik uitziet en ook niet extreem gespierd is (bedenk dat spieren veel zwaarder zijn dan vet) dan mag je er vanuit gaan dat hij niet meer dan 100 kilo weegt. Maat zegt trouwens niet zoveel over wat iemand weegt, meer over lengte en een beetje over postuur. Het lijkt mij niet dat een man van 1m80 die XL draagt overgewicht heeft, maar daar kun je dat eigenlijk niet uit afleiden.

Blijf je twijfelen omdat de man in kwestie toch wel fors gebouwd is, dan zul je het toch op de één of andere manier moeten vragen. Je hoeft niet te weten wat hij weegt, maar alleen of hij zwaarder is dan 100 kilo. Je kunt natuurlijk even een e-mail rondsturen aan iedereen waarin je duidelijk aangeeft wat de bedoeling is en je even navraagt of iedereen dit lichamelijk gezien ook kan en ziet zitten, waarbij je nog even duidelijk de eis van <100 kilo aangeeft. En anders zul je het toch echt aan hem moeten vragen of dit voor hem mogelijk is. Zeg desnoods dat je weet dat het geen nette vraag is maar dat je altijd heel moeilijk kunt inschatten wat mensen nu precies wegen en vraag of hij nu meer of minder dan 100 kg weegt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image