Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vaak is een mens, per jaar gemiddeld, ziek?

Hoeveel is normaal en hoe lang is de ziekteduur?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
41.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien moet je niet perjaar, maar per week rekenen.
Zo ben ikzelf bijvoorbeeld gemiddeld 3x per week ziek, als ik naar school moet. Maar tijdens de vakantie is dat zo'n 1x per jaar :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jokkebrok..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hangt van de person zelf af. Je mensen die 1 keer per 5 jaar ziek worden. En je hebt mensen die 3 of 4 keer per jaar ziek worden.. Soms heb je mensen die geen zin in heeft om te werken melden zich gewoon ziek. Misbruik dus!...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Calimero zou zeggen: Is niet eerlijk! En daar sluit ik me bij aan. +1

Andere antwoorden (14)

Vaak!
Maar...., we werken wel hard!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* Griep
* Verkouden
* Kater
* Weer verkouden
* Rugpijn/spierpijn
Dit is het voor de meeste mensen wel zo ongeveer, denk ik dus dan kom ik uit op gemiddeld 5x per jaar.
Uitgezonderd de chronische zieken dan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is een kater en spierpijn hebben een ziekte dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee niet echt een ziekte maar je kunt er knap beroerd van zijn en je daardoor wel ziek melden.
Dat is gerelateerd aan meerdere criteria,zoals algehele gezondheidheidstoestand,weerstand,conditie en leeftijd.
Maar ik denk,dat je met 1x per half jaar en dan 4 à 5 dagen wel redelijk in de richting zit!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen; wat vind jij onder ziek vallen? Ik ken mensen die blijven al thuis bij hoofdpijn, anderen gaan door tot het echt niet meer gaat... Voor mijzelf is het eens per jaar/ 2 jaar dat ik er ook afspraken voor afzeg en dus echt ziek ben..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een bedrijf doen ze het goed als er gemiddeld 2 a 3% ziekteverzuim is. Dus dat is gemiddeld een week per werknemer.

Dat betekent dat er een heleboel mensen nooit ziek zijn, en anderen wat vaker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is leeftijd, type werk en soms regio gebonden. Daarnaast kunnen er grote afwijkingen inzitten daar de een "gezonder"is dan de ander.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoevaak kon ik niet vinden..

Het CBS (zie bron) weet wel te vertellen hoe lang. Het ziekteverzuim is gemiddel 4,3% (van de dagen dat er wordt gewerkt). Als je uitgaat van een werkweek van 5 dagen, gedurende 48 weken (je hebt immers ook vakantiedagen), dan komt dat neer op 10,3 dagen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik voor mezelf spreek: het is bijna 10 jaar geleden dat ik een week ziek thuis ben gebleven met een nierbekkenontsteking. Ik ben wel eens een paar dagen verkouden, maar daar werk ik wel mee door. Bij mijn huidige werkgever, waar ik sinds maart 2000 werk, heb ik me nog nooit ziekgemeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verschilt van mens tot mens
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 keer per jaar ong
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben eens in de 7 jaar echt ziek met hoge koorst zeg maar, verder ben ik wel eens flink verkouden, maar dat is ook maar eens per jaar.
Ik slik elke dag een vitamine tablet en mijn gezin ook.
We zijn allemaal weinig ziek, dat extra beetje weerstand helpt dus echt.
Het zal wel per mens verschillen, maar als je aan elke verkoudheid of als je je iets minder voelt toegeeft ben je natuurlijk een keer of 5 per jaar ziek het is ook net waar je norm ligt.
Je kan je ook ziekmelden voor een kater of een beetje spierpijn maar zo ben ik niet opgevoed zeg maar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als ik goed ziek ben is dat ongeveer een dag of 5 en als ik flink verkouden ben voel je je een dag of 2 goed beroerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verschilt idd van mens tot mens.
Wel is aangetoont dat veel mensen zeggen ieder jaar wel een keer de griep te hebben.

Medisch gezien kan dit niet de "echte" griep krijg je hooguit 3 keer in een mensen leven.
Veel mensen verwarren een goede verkoudheid met griep.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zelf nul keer, heb al jaren geen gebruik meer gemaakt van de ziektewet.
Andere mensen binnen mijn ploeg 1 keer per jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen zijn nooit ziek, helaas. Zoals ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding