Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft hier ook last van? Ik ben allergisch voor foute mensen.?

En dan bedoel ik, mensen die gewelddadig zijn, heerserig, dominant en vooral, mensen die liegen. Ik kan dat aan de tekening van hun gezicht zien. Of ze zo zijn...
Als ik daar te lang bij in de buurt ben of blijf dan krijg ik een hyperventilatie-aanval. En het maakt niet uit bij wie. Ongeacht kleur, geslacht, etcetera. Staat er los van.
Het maakt dat ik zelden ergens naar toe kan. En veel thuis ben, waar ik me veilig voel en niet dat soort mensen om me heen heb. Ik kan het ook zien, als men liegt.
En het ergste...heeeeeel wat mensen liegen. Over de kleinste dingen, laat staan de grotere.
Wie oh wie, herkent dit gekke gedoe?
Groetjes en alvast bedankt voor het lezen, Schuimpje.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
656

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb dat zelfde. Van sommige mensen zie ik al in het voorbijgaan dat ze dominant en/of leugenachtig zijn. Ik ga ze dan ook het liefst uit de weg. Als ik ze spreek, blijkt vaak dat ze een heel verwrongen kijk op de wereld hebben. Zij denken dat iedereen liegt en bedriegt en dat dat een goede reden is om dat ook te doen. Gelukkig zijn er niet erg veel van dit soort mensen. Probeer wat meer zelfvertrouwen te krijgen, dan kun je beter met ze omgaan, al blijf ik wel de kriebels krijgen als ik ermee te maken heb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Hoi Schuimpje,
Ja dat herken ik gedeeltelijk. Ik ben ook zeer gevoelig voor mensen met negatieve bedoelingen. Ik ga er niet van hyperventileren maar ik probeer wel zo snel mogelijk bij dit soort lui weg te komen. Ras of sociale achtergrond is idd niet belangrijk. Aan de andere kant wordt ik ook weer erg vrolijk van vrolijke mensen die het wel goed menen.
Gelukkig kom ik van allebei de soorten veel mensen tegen en kan ik me tot nu toe aardig wapenen tegen negatievelingen. De balans blijft dus bij mij tot nu toe doorslaan naar de positieve kant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, ben zelf ook niet zo gecharmeerd van foute personen.
Echter, wees realistsch. Vrijwel dagelijks worden we ermee geconfronteerd: collega's, vrienden etc.
Maar doe jij, in je veilige thuisomgeving, nog wel eens de TV aan, of zap je continu door. Zelfs via de TV wordt je besodemieterd. Juist nu weer met de naderende verkiezingen. Of vindt je Jobje en Jan-Petertje dan zulke integere personen?
"open your eyes"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi schuimpje, het klinkt alsof jij door jouw 'allergie' behoorlijk belemmerd wordt in je leven! Een beetje aversie tegen verkeerde bedoelingen is hartstikke goed, want dat beschermt je, maar als het zo erg wordt als bij jou begint het meer op een angststoornis te lijken. Iedereen liegt wel eens, maar dat wil niet zeggen dat we allemaal foute bedoelingen hebben. Ga er eens met iemand over praten, want zo heeft het jou veel te veel in z'n greep, en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Ik heb trouwens wel eens het gevoel dat je nekharen recht overeind gaan staan bij sommige mensen, en dat je eigenlijk alleen nog maar weg wil zien te komen. Het komt bij mij heel weinig voor maar klopt wel altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Ik denk niet dat er iemand is die graag met deze soort mensen omgaat en dat iedereen moeite met hen heeft.Ik luister altijd naar mijn intuïtie en die heeft het nog nooit mis gehad en ja, ik zie het aan de ogen, net als jij het aan de gezichtstekening ziet. Helaas kom je ze overal tegen, maar dit mag toch geen reden zijn om je te verstoppen voor "de boze wereld"? Je mist zoveel om je heen op die manier. Er zijn nl. ook veel mensen die eerlijk en oprecht zijn en waar je je prettig bij voelt. Zodra iemand erbij komt die staat te liegen, kan je je verontschuldigen en gewoon weggaan. Je bent niet gedwongen te blijven en dan nog wel zolang tot je begint te hyperventileren!
Je kunt ook eerlijk zeggen, wanneer diegene vraagt waarom je wegliep, dat je een hekel aan onwaarheden hebt ( klinkt niet zo hard als liegen). Je moet dan wel zeker van je zaak zijn en dat ben je, dat weet ik. Ik heb het ook nog nooit verkeerd gezien, ook al twijfelde men in het begin als ik waarschuwde. Het kwam altijd uit! Als je het kunt zien aan iemand, kan je er wel van op aan dat het klopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik herken dit duidelijk wij zijn mensen die super sensitief zijn dus alle antennes schuiven dan als het ware uit je hoofd en vangt die signalen als zodanig op. Dit gevoel kun je bijna niet veranderen, of je moet zo proberen onverschillig te worden. Maar dit zal je niet lukken. Mensen zenden zonder dat ze het zelf willen (voor ons) signalen uit die wij als zodanig opvangen dat noemt men hypersinsitief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja hoor, heel herkenbaar. Ik heb ook echt zo'n hekel aan al die negativiteit die tegenwoordig zo heerst. Misschien komt het omdat ik een hoog sensitief persoon ben. Dat is ook de reden dat ik echt nooit meer het nieuws volg op tv of in kranten. En als anderen er in een gesprek daar wel over beginnen, vraag ik om te stoppen, of loop ik gewoon weg. Ik moet al die nare berichten niet meer. Ik wil mij richten op positiviteit, en positieve, lieve, zachtaardige mensen.
Misschien helpt het eens om wat boeken te lezen over hoog gevoeligheid of hoog sensitiviteit. Daar staat duidelijk in beschreven wat het is, en hoe je om moet gaat met dit soort dingen, zonder weer een hyperventilatie aanval te krijgen. Er zijn heus wel manieren om er mee leren om te gaan, al eist het af en toe wel een verandering in je houding en je levensstijl. In elk geval, succes ermee, en laat je niet klein krijgen!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gelukkig ben ik er niet allergisch voor, maar ik word er soms wel goed ziek van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding