Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het erg als ik ga krabben?

Ik heb net selsun gekregen voor een schimmelinfectie, moet het 3uur laten intrekken en moet dan douchen. Het zou wel erg moeten gaan jeuken. Is het erg als ik ga krabben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja! Dit helpt de schimmel die je huid geinfecteerd heeft om zich nog meer te verspreiden. Gewoon afblijven dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je krabt loop je het risico dat je het open krabt. Je krijgt dan een open wond die ontstoken kan raken. Sommige mensen zeggen wel eens dat jeuk erger is dan pijn dus het is niet vreemd als je de neiging om te krabben niet kan onderdrukken. Probeer in plaats van krabben eens te kloppen met je vingertoppen of heel zacht te strijken. Wel je handen goed wassen voor je iets anders aanraakt omdat je anders de schimmel kan verspreiden. Sterkte ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee krabben is echt niet goed,maar als t echt niet meer houdt,kan je er op drukken met een niet scherp voorwerp.dat helpt ook heel goed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is echt erg als je gaat krabben.
probeer zachtjes te wrijven, en maak je huid niet stuk.
HEEL VEEL sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding