rood pijnlijk plekje op tong, wat is het?
Het is een ronde rode plek van circa 6mm breed en lang. Het is niet gezwollen ofzo, maar het doet wel pijn. Het zit precies in het midden van het bovenste deel van mijn tong (waar je smaakpapillen zitten)
Praten doet bij diet plekje een beetje zeer, maar vooral eten voelt erg onprettig (met name dingen als brood, als de korst er langs gaat ou!!) en met mijn tong poetsen doe ik me gewoon lelijk pijn als ik over dit plekje ga met mijn tandenborstel.
Ik drink voldoende water alleen de luchtvochtigheid in mijn kamer is 35%. Ik ben het nu aan het op laten lopen tot een hogere vochtigheidsgraad, want elke nacht met een uitgedroogde mond wakker worden is echt niet fijn. (ik drink wel meteen water in dit geval)
Hoe dan ook, Wat is dit???? Ik heb echt overal gezocht op het internet, maar het enige wat over rode plekjes op tongen te vinden is zou het voor gezwollen moeten zijn, maar het is totaal niet opgezwollen ofzo. En voor schimmel zou je juist witte plekjes moeten hebben en zou ook je tandvlees aangedaan moeten zijn, maar mijn tandvlees voelt en ziet er gezond uit.
Dus wat zou ik in hemelsnaam kunnen hebben?
En hoe zou ik het snel kunnen laten genezen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.