Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een raar gevoel na een joint,wat is dit en hoe lang kan dit nog duren? Ik voel me angstig en loop de hele dag rond met de vraag: gaat dit over?

hallo,

Ik ben een jongen van 18, en heb in totaal 20 keer ofzo geblowd, 1 keer per week. Ik heb hier nooit problemen van ondervonden.

Echter, na een (halve!! Niet eens hele ) jointje afgelopen zaterdag heb ik er wel last van. Op het moment dat ik stoned vast had ik het gevoel dat ik vast zat in de grond. Ik lag op de grond en t voelde alsof mn rug versmolten was met de aarde, mn hoofd was t enige wat ik kon bewegen. Mn vriend had hetzelfde.

Nu, inmiddels 30 uur na het blowen, heb ik het gevoel dat ik nog steeds het gevoel dat ik stoned ben. Ik ben heel lichthoofdig en denk heel veel. Je kan niet aan me zien dat er iets mis met me is, maar het speelt zich allemaal diep in mn hoofd af. Ik voel me angstig en loop de hele dag rond met de vraag: gaat dit over? Hoelang duurt dit nog? Wat is dit? Mijn vriend, met wie ik geblowd heb, heeft precies hetzelfde.

Ook heb ik een enorme schuldgevoel tegenover mn ouders en ik wil het ze ook niet vertellen aangezien ze me zo vaak gewaarschuwd hebben en ik telkens maar weer ontkend heb dat ik blowde. En nu loop ik dus de hele dag rond met een heel lichthoofdig gevoel. T lijkt alsof mn ziel gescheiden is van mn lichaam ofzo. Ik kan het niet echt omschrijven, alsof ik vast zit in mezelf ofzo. Ik weet dat ik niet nuchter ben maar ik kan me dan ook niet meer herinneren hoe t is om 'nuchter' ( dus normaal zonder deze vage gedachten) te leven.

Ik zou graag willen weten wat dit precies is en hoelang het nog duurt. Heel erg bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Slechte trip? Niet goed gegeten/gedronken die dag? Te weinig geslapen of al in een dipje? Joint versterkt dat volgens mij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Prima gegeten, op t moment wel gestresst omdat we geen slaapplek konden vinden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Was het spul dat je gebruikte wel betrouwbaar?! Misschien even een arts raadplegen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja gewoon uit de shop gehaald.. Ga ik doen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is zo niet handig te analyseren zonder uitleg of je hash of wiet hebt gerookt of dat je een voor gedraaid jointje hebt gekocht maar het lijkt op een reactie als van pados die bezorgen je ook angsten en hallucinatie. omdat je vriend exact hetzelfde hebben meegemaakt denk ik dat er een bijproduct is gebruikt.. sommige coffee shops gebruiken tegen de regels in soms producten zoals coke of xtc gruis om hun jointjes van een betere kwaliteit te voorzien zonder de resultaten van het effect te kennen... ik zou in jullie geval even suiker of bij voorkeur druivensuiker gebruiken om nuchter te worden. als het blijft aanhouden dan is een arts de beste optie gezien het feit dat jullie beide hetzelfde ervaren zou ik het wel serieus nemen en een arts raadplegen want je weet niet wat je precies naar binnen hebt gehad.succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@enikdan, wat een onzin. Cocaïne en mdma kan je beide niet roken. En dus heeft het totaal geen zin om dat toe te voegen, daarnaast worden shops tegenwoordig zeer streng in de gaten gehouden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wavaria met alle respect voor jouw oplettendheid maar ik omschrijf hier zaken die wel degelijk voor komen wel of niet goed bewaakte shops.. niet denken dat de hele wereld veilig is omdat een shop bewaakt wordt.. bovendien kun je coke wel roken en is xtc gemalen zo fijn dat het makkelijk in een joint gepropt kan worden.. ik praat geen onzin maar uit ervaring in het verleden.. als jezelf niets afweet van drugs maak dan ook geen tegen reactie en check eerst of het idd onmogelijk is om een van beide producten te roken.. fijne dag verder
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cocaïne is niet rookbaar aangezien het een zout is, mdma is precies hetzelfde verhaal. Freebase cocaïne, oftewel crack is wel te roken. Bewaking is ook wat anders dan controle en er is bovendien al jaren geen melding gemaakt van dergelijke vervuiling in wiet. Misschien moet je zelf wat meer onderzoek doen naar de dingen waar je het over hebt, in plaats van anderen verwijten te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voorgedraaide super haze gehaald uit shop, maar idd, ik weet niet wat voor troep ze erin gestopt hebben..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Wat je ervaart lijkt derealisatie te zijn, dat komt wel vaker voor bij het gebruik van verdovende middelen. Dat trekt over het algemeen vanzelf weg binnen een week, als het langer aan blijft houden dan een week is het raadzaam om een arts te raadplegen. Als de klachten verergeren zou ik ook een arts bezoeken. Verder is het in principe niets om je zorgen over te maken, grote kans dat het morgen al weg is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image