Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat je eerst duidelijk moet hebben wat dwanghandelingen zijn voordat je deze vraag kan beantwoorden.

Dwanghandelingen zijn handelingen die keer op keer worden aangewend om te proberen de obsessieve gedachten te negeren of te onderdrukken. Meestal door een soort ritueel-achtige, zich herhalende acties. Deze leiden vaak tot aanzienlijke extremen.

Dwanghandelingen veroorzaken een hoop problemen voor mensen die met deze dwanghandelingen worstelen, het beheerst hun leven. De deur controleren is geen dwanghandeling, mits die voorkomt uit obsessieve angst dat iets niet is uitgeschakeld, gesloten of geordend moet worden, en dat dit zich keer op keer herhaald. Het wordt zegt het natuurlijk al 'dwang' je ontkomt er niet aan, het moet gebeuren. Ik geloof dan ook niet dat elk mens last heeft van dwanghandelingen. Dat mensen bepaalde rituelen en structuren hebben wil dat nog niet zeggen dat dit dwang is, dit kunnen ook keuzes zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja, denk ik wel..de 1 komt er voor uit, de ander niet....maar ja, ik denk dat ELK mens dit heeft, de 1 in meerdere mate dan de andere.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna iedereen vertoont wel eens dwanggedrag. Denk aan het tellen van de kaarsjes in een kamer, het ordenen van boeken op kleur, het obsessief sluiten van lades en deuren of het per se moeten rechthangen van schilderijtjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, bewust of onbewust, zo ga ik altijd eerst naar het toilet voor ik weg ga en ik heb vrienden die altijd nog een keer de deur controleren, zit hij wel of niet op slot?
En ik denk dat heel veel mensen nog even alles nakijken voor ze op vakantie gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb de dwang om dinsdag elke 5 minuten op teletekst te kijken of az al gescoord heb
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding