Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het gezonder om op zee niveau te leven of op 2850 meter?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
erg leuke vraag, al zou ik met jouw letsel denken 'doe mij maar zeeniveau'...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beetje lastig als ik in een dorp zit op 2850m hoogte haha

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

als er een overstroming komt, is het gezonder om hoog te zitten. Als je gevoelig bent voor koude, dan is zeeniveau beter.

Er is niet een zwart/wit situatie over wat beter is, het is voor het ene beter, voor het andere minder goed. Maar een feit is wel dat als je op zeeniveau leeft, dan heb je grotere kans op een vlak land, dus heb je grotere kans op een gevarieerd voedingsaanbod. En dat is gezonder dan als je hoog in de bergen woont, waar je in de regel moeilijker aan goed eten kunt komen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Mexico is city is één van de meest vervuilde (smog) steden in de wereld en bevindt zich op grote hoogte
De oudste mensen van de wereld zouden dan weer op grote hoogte wonen (Kaukasus)
De lucht op grote hoogte is ijler , het is er kouder , het is gezond ....maar je moet het gewennen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Als bijv.astmalijder zou ik maar eens beter checken.
De kans is groter dat de lucht op grote hoogte zuiverder is omdat er minder industrie is
zeelucht en boslucht zijn ook gezond...omdat het ook zuivere lucht is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in beide gevallen naar zeeniveau valt,is het antwoord duidelijk.Maar qua gezonde omgeving lijkt me 2850 meter beter,al zul wel snel kortademig worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gezonder om als Nederlander op zeeniveau te leven. Wij zijn dat gewend, of beter gezegt is ons lichaam er niet op aangepast om met zulke lage zuurstof concentraties om te gaan(hoe hoger hoe minder zuurstof in de lucht). Er zijn al interessante aanpassingen van het menselijk lichaam ontdekt bij mensen die al meerdere generaties op grote hoogte leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image