Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer is griep nu precies over?

Ik heb griep gehad. de koorts is weg maar ik heb nog opgezette lympfeklieren, keelpijn en voel me een beetje slap. moet ik dat restje vergeten en weer aan het werk gaan, of moet ik het serieus nemen en (zonder koorts) thuis blijven 'uitzieken'?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

Na een griep is het het handigst dat je nog een paar dagen uitziekt. Het virus blijft na je griep nog een paar dagen bij je en zo kan je andere mensen nog wel besmetten met het virus wat je die dagen nog meedraagd. Ook als je dent dat je je weer helemaal beter voelt na een griep, is het dus het handigste om nog een paar dagen thuis te blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een week uitzieken en daarna een week rustig aan opbouwen, niet direct weer volop aan het werk gaan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je weer normaal kan ademen. Geen koorts meer hebt. Geen prikkel hoest. Geen zweet, hoofdpijn... Als je dit dingen niet meer hebt. Is die waarschijnlijk een beetje over.
Beterschap, en gewoon uitzieken... Ga eventueel stoomen als je wil. Helpt ook goed...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je heel graag weer wilt gaan werken,
als je denkt dat ze jou daar vreselijk missen,
als je heel erg heimwee hebt naar je collega's,
als je vind dat er nog dingen op je liggen te wachten die jij alleen kan klaren...
dan kan je wel even naar het werk.
Dat mag wel.
Halve dagen, niet meer.

Anders even wachten tot de keelpijn weg is en zeker wachten tot de klieren niet meer opgezet zijn.

Ik zou zeggen:
rusten, boekje lezen, filmpje kijken, wandelingetje maken en zien hoe dat gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitzieken!!!
Van een verwaarloosde griep of infectie kun je heel ernstige gevolgen krijgen.
Oa. Kan het virus dan op je hart slaan wat een dodelijke hartziekte kan veroorzaken. Niet uit de lucht gegrepen of bangmakerij.. Daar hou ik niet van.....Kijk maar eens op internet en zoek dan naar gedilateerde cardiomyopathie....

Bovendien kun je nog andere mensen besmetten terwijl je niet weet wat de gevolgen voor hun zullen zijn..Dus.. Voor jezelf en ook voor je medemens.. Doe rustig aan , je lijf geeft feilloos aan wanneer het allemaal weer kan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die verder gezond zijn, blijven van griep gauw een week ziek. De koorts (38-40°C) is één dag na het begin van de klachten het hoogst en duurt één tot vijf dagen. Wie griep heeft, wil het liefste gewoon in bed blijven.
Na twee tot zeven dagen verdwijnen de meeste verschijnselen. De hoest kan nog wel meer dan twee weken aanhouden. Het duurt dan ook wel één of twee weken totdat je je weer helemaal ‘de oude’ voelt. Daarvoor ben je nog zeer vermoeid en uitgeblust.
Ik zou nog gewoon thuis blijven en goed uitzieken. Eventueel je huisarts laten komen om je te laten onderzoeken naar je opgezette lympfeklieren.

Sterkte!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image