Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn houding veranderen?

Ik laat mijn hoofd nogal hangen, mijn schouders hoog en lijk daardoor nogal geboggeld:P Ook sta ik als een zoutzak, dus ongeveer met mijn bekken naar voren. Ik kan heus wel 'normaal' staan, alleen wanneer ik in rust sta en er niet aan denk zak ik weer terug. Kan ik dit met trucjes tegengaan, zonder er constant aan moeten te denken? Is dit fysiotherapeut-waardig? Al met al ziet het er heel slungelig uit allemaal...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vraag aan je vienden en/of familie of ze je willen helpen er op te letten... Het is vaak een kwestie van type...je bent waarschijnlijk ook lang en slank... het leptosome type...

een slechte houding is een gewoonte... sporten kan je helpen om een betere houding te ontwikkelen, en verder zit er niets anders op dan jezelf steeds te helpen herinneren.... totdat het erin gebakken zit... (In mijn familie hebben we het ook allemaal...)

Het is wel belangrijk... want een verkeerde houding kan later veel klachten aan je rug en nek opleveren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er veel om denken en blijven herhalen om goed te staan voor je vergroeit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ook geen ideale houding, je zou inderdaad mensendiek kunnen volgen bij een fysiotherapeut, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat een houding veranderen heel veel discipline vereist!

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vroeger konden ze 'dames' maken door meisjes balancerend met een boek op het hoofd te laten lopen. Misschien dat het voor jou ook een oplossing is.
Belangrijk is dat je daarbij vooruit kijkt en niet naar de grond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder het denken gaat het niet werken; want je dient je bewust te zijn van de houding en bewegingen die je je aanneemt. Waar je ook terecht komt, ze gaan je er toch naar vragen.

Daarnaast zou ik je aan willen raden het eens te proberen bij een caesar therapeut, die benaderen het net even anders dan de fysio.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er zeker mee naar de fysio gaan. Die heeft er voor geleerd en kan je vat slimme truukjes leren om aan je houding te denken. Check van tevoren even hoeveel behandelingen je verzekering vergoedt. Je hebt tegenwoordig geen verwijsbrief van de huisarts meer nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo, ik ben zelf coach fysieke arbeid geweest hetgeen inhoud om mensen een goede houding aan te leren tijdens werk om zo overbelasting te beperken.
Ik ben het met de meeste mensen hier wel eens het is echt iets waar je echt bij na moet denken. Na mate je dit vol kan houden wordt erbij nadenken op den duur wel minder. Ik heb veel steun gehad aan vrienden familie en mijn eigen coach. Heb dan ook erg veel moeten oefenen ook in mijn vrije tijd zoals met wasmanden tillen, boodschappen noem maar op.Ik ben nu zo'n 5 tot 6 jaar verder en met regelmaat betrap ik mij erop dat ik ook nog wel eens verkeerd bewegingen maak of houding aanneem. Coaching/begeleiding is dan denk ik ook niet verkeerd maar veel steun van familie en vrienden kan ook voldoende zijn. In mijn ogen is niets moeilijker dat je houding veranderen omdat het een gewoonte is geworden. Gewoontes zijn moeilijk af te leren maar niet onmogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding