Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel verdienen proefkonijnen bij een medisch onderzoek?

gewoon nieuwsgierig

Toegevoegd na 4 minuten:
ik bedoel geen `konijntjes` maar proefpersonen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga je proefkonijntje spelen;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De verdiensten zijn niet onaardig en lopen uiteen van ca € 150,- tot circa 3.500,- per proef, mede afhankelijk van het aantal dagen dat men in de kliniek verblijft. Een voorbeeld van een actueel onderzoek:

* Verblijf 10 dagen (9 nachten) in de onderzoekskliniek.
* U zult 5 dagen na uw vertrek uit de onderzoekskliniek wederom medisch worden gekeurd.
* Vergoeding € 1300,-
* Daarnaast worden de reiskosten vergoed met € 0,19 per kilometer, ongeacht de wijze van vervoer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat dacht ik ook, vandaar de plus, maar zou het nog wel zo zijn. Ik ga even googelen.

Andere antwoorden (6)

Ze krijgen gewoon een wortel en wat brokjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar valt geen zinnig woord over te zeggen, dat varieert enorm.
het hangt af van de lengte en de zwaarte van het onderzoek.

de echte konijnen verdienen beter, als je het over proefdieren hebt :).
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Dat kan oplopen tot wel 2500 euro.. Dan ben je wel wat tijd kwijt. Een vriend van me heeft dat gedaan; hij zat toen 2 weken in een kuuroord, kreeg medicijnen of placebo, n paar testjes per dag. .. Je loopt wel het risico op bijwerkingen, maar met de hele dag dokters om je heen hoef je je daar geen zorgen om te maken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je er geen zorgen over hoeft te maken, weet ik niet hoor. Je hoort wel eens verhalen van mensen die later met problemen zitten, doordat ze mee hadden gedaan met dat soort onderzoeken, en de verzekering weigert te betalen voor de rekeningen, omdat je zelf dat risico aangegaan bent. En bij wie de medische kosten in de jaren daarna hoger zijn dan wat ze verdienden door proefkonijn te spelen.
Maar misschien zijn dat relatief oude verhalen, en is het nu stukken veiliger dan 20 jaar terug ofzo.
Overigens heb je ook psychologische onderzoeken, daarbij ben je waarschijnlijk meestal wel helemaal veilig.
Ze verdienen niets meer, sinds 2 jaar is betalen voor een medisch proefonderzoek verboden. Ze kunnen echter nog wel een realistische onkostenvergoeding geven. Dit kan zijn een vergoeding voor de tijd, het reizen en een luch.
Maar een 'salaris' zit er dus niet meer in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o,19 per km reiskosten meer niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding