Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik weten of mijn vinger gebroken is?

Hallo,
Mijn vinger zat onlangs vast in een offsetpers (Heidelberg TOK) tussen de cilinders. Ik moest de rubberdoek uitkuisen terwijl ik de cilinderbediening manueel draaide. Ik draaide per ongeluk met volle kracht de verkeerde kant op en de cilinders trokken mijn vod en zo ook mijn middelvinger mee. Het bovenste gedeelte van mijn vinger zat even vast. Dat was puur pijn. Ik kreeg mijn vinger eruit, en nu voelt mijn vinger niet meer zo goed. Hij staat een beetje rood en doet pijn als ik een vuist vorm. Ik kan mijn vinger nog bewegen. Ik heb het tot nu toe aan niemand gevraagd omdat het ook onnodig kan zijn. Kan het zijn dat mijn bot geplet, gebroken of gewoon gekneusd is?
PS: Moet ik ermee naar de dokter?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
houd je vinger maar tegen je scherm, dan kijk ik met mijn xray ogen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als dit pijn blijft doen, zeker bij bewegen dan kan het gekneusd of gebroken zijn. Het verschil is niet goed te voelen. De huisarts kan simpele tests doen om te checken of er meer aan de hand is dan een pijnlijke plek. Bij twijfel zal deze al gauw een röntgenfoto laten maken om te kijken of er een breuk zit. Eerste uurtje even aanzien en als de pijn blijft is er minimaal een kneuzing, dus naar de dokter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hiermee moet je naar de huisarts. Als de huisarts denkt dat het gebroken is verwijst hij je door naar ziekenhuis om een röntgenfoto te laten maken.

Ik zou zeker naar de huisarts gaan, als achteraf blijkt dat je toch je vinger heb gebroken is de schade alleen maar groter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing