Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

pijn rechts onder navel hard gevoel wat is er aan de hand?

Ik heb opeens pijn rechts onder mijn navel. stekende pijn die uit het niets kwam op zetten, ook kan ik voel ik met mijn handen dat daar een hard stuk zit... wat kan dit betekenen en hoe kom ik er vanaf? gaat het vanzelf weer weg?

Toegevoegd na 13 minuten:
Als ik kracht zet alsof je een grote boodschap doet spant de pijn aan..

Toegevoegd na 20 minuten:
Aanspanning van de buikspieren is pijnlijk dan komt er druk op

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De bovenstaande dingen kunnen ja.

Wat ook kan is dat je pijn hebt waar je blindedarm ligt,... maar dat het gewoon de darm is die er voorbij komt.
Net op die plaats gaat je darm ( hij komt van links onder ) wat terug omhoog. Vaak blijft er dan wat eten zitten ( laat ons het zo noemen ). Als het er lang blijft zitten kan je zo een obstructie krijgen. Dat voel je soms wel. Zeker als je vb op je buik gaat liggen, dat kan al genoeg zijn om pijn te hebben.
Deze hindernis kan lang blijven zitten en verharden. De rest van wat je eet kan er niet vlot meer voorbij en dat geeft druk aan de darm.
Deze pijn kan behoorlijk erg zijn. Zo erg dat je soms denkt om idd een gesprongen appendix te hebben.

Net zoals bij de bovenstaande mogelijkheden de raad is,... wel eens dokter raadplegen.
Als je dit ook echt hebt, dan volstaat een kleine aanpassing aan je eetschema ( vb geen bananen meer, bruin ipv wit brood,... veel fruit ) en eventueel enkele dagen een laxitief om er weer bovenop te komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eventueel navelbreuk,ga eens op controle bij je arts.
fremar
10 jaar geleden
Daar zit je blindedarm dus het kan een blindedarmontsteking zijn. Als dat het is dan moet je geopereerd worden en kan het heel snel erger worden. Vraag dus een spoedconsult bij de dokter en regel dus alles om even een paar dagen in het ziekenhuis te kunnen zijn.
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing