Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben een man van 56 en mijn bloeddruk is 108/65 is dat normaal? ik sport erg veel! mijn hartslag is 56 in rust.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iets wat laag, maar dat is gezien uw leeftijd wel mooi. Dan krijg je op latere leeftijd waarschijnlijk geen te hoge bloeddruk.
56 in rust in ook normaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Over het algemeen is een (te) lage bloeddruk beter dan een (te) hoge bloeddruk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Een normale bloeddruk is 120/80, dus je bloeddruk is wat aan de lage kant.
Maar als jij je verder goed voelt en geen klachten hebt, zou ik mij niet zo'n zorgen maken. Je kunt het navragen bij de huisarts voor de zekerheid.
(Lees meer...)
Ritsuka
10 jaar geleden
Je bloeddruk is normaal, ook al is het onder het gemiddelde, in ieder geval niks ernstigs. Het normale bloeddrukniveau is 100-135/60-85, waar jij dus goed zit. Je hartslag is normaal voor je leeftijd, ook aan de lage kant, maar dit heeft waarschijnlijk te maken met dat je veel sport, aangezien je hart dan minder bloed door je lichaam hoeft te pompen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image