Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat er zo veel ernstige ziektes in Afrika ontstaan?

Volgens iemand die zijn hele leven in Afrika heeft gewoond, komt het doordat een flink deel van de bevolking apenvlees eet. Klopt dat?
Ik begrijp dat hygiëne ook een rol zal spelen en misschien gebrek aan schoon water, maar daar is in Azië ook een gebrek aan en die hebben geen HIV en Ebola geproduceerd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Als je geen mainstream volger bent, zou je eigenlijk weten dat er veel met gekweekte virussen gerommeld wordt (biologische wapens)...Afrika is een goeie continent om maar hiermee stiekem te "spelen"...

Toegevoegd na 3 uur:
Chemtrails, wat iemand hier zei, zijn voor ons Europeanen.
HIV natuurlijk ook maar we zijn hier ietsje voorzichtiger met sex dan in Africa. Lijkt mij.

Natuurlijk is het klimaat in Africa ook erg anders, mensen zijn minder schoon, leven wellicht ook te dicht op elkaar, raken elkaar meer aan, immuunsisteem niet optimaal bij slechte voeding etc etc.

En toch denk ik dat het een grote laboratorium is om biologische wapens uit te proberen aan mensen. Is mijn mening, Hoeft niemand te delen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overal waar mensen en dieren intensief met elkaar samen leven springen virussen en of bacteriën van dieren over op mensen . In Azië ontstaan vaak de nieuwe griep virussen ook in Europa door de intensieve veehouderij de Q koorts of diverse bacteriën van mega varkens stallen . Dat zijn beruchte zieken huis bacteriën . Eerst kan zo'n bacterie of virus niks bij een mens maar door een mutatie kan het ineens wel . De vogelgriep en andere ellendige ziekten zijn helaas een voorbeeld van . Ja Afrika dat tropisch warme continent waar veel mensen vaak arm dicht bij elkaar en ja soms onder slechte omstandigheden en met soms mythische gedachten over ziekten . Dat het een straf is of door ? Of dat het kwade geesten zijn zelfs de huidige president van zuid Afrika vertelde rustig als je maar met een maagd vrijde ging hiv wel over !? Dus slechte medische zorg in combinatie met midden eeuwse gedachten ( geen medische kennis algemeen verspreid ) en slechte economische omstandigheden . En ja als je geen geld hebt Vd apotheek dan wil je de medicijn man wel geloven en soms heeft die best een remedie maar niet tegen ebola of hiv . Het ontstaan komt door het dicht op elkaar leven van mensen en dieren . De verspreiding door onwetendheid en geld gebrek .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing