Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ga binnenkort weer naar school maar ben erg verlegen hoe ga ik dit aanpakken ?

Ik ga over een week naar school voor het eerst weer in 3 jaar , maar mijn probleem is nu dat ik erg verlegen ben en dus ook eigenlijk niet durf , zijn er tips zodat ik over mijn verlegenheid heen kom en met een prettig gevoel weer naar school durf ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ga je niet anders voordoen dan je bent, want dat ga at je toch niet lukken. Weet niet waarom je er uit gelegen hebt, maar knap , en houd je dat zelf ook voor, dat je weer begint. Zoek niet de meest drukke personen in de klas uit om te beginnen als je contact gaat zoeken, want dan word je waarschijnlijk ondergesneeuwd, Er zijn vast meer mensen die wat rustiger, verlegen zijn.
succes
anneliez
10 jaar geleden
Bedenk dat iedereen een nieuwe school/klas spannend vind (alleen iedereen uit dat op een verschillende manier). Bedenk van te voren vragen die je kun stellen aan mensen, vaak gaan mensen dan uit zichzelf wel verder praten, en als t gesprek niet lekker loopt zoek je iemand anders op. Noem voor jezelf al je positieve eigenschappen op zodat je met wat meer zelfverzekerdheid naar school kan gaan. En gewoon doen! Niet bang zijn, daar bereik je niks mee, maar oefening baart kunst (ook al is het best lastig). Succes ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is ook heel eng en spannend vind iik ook en ik ben niet verlegen :) hou er rekening mee dat iedereen dat eng vind en mischien ben jij er wat verlegen bij maar dat is oke dat ben jij en jij bent dik oke wie je bent hoor :)
die spanningen die je gaat voelen die gaan normaal zijn als je nu is naar binnen gaat en je kijkt rond in je klas probeer dan is iemand te vinden waar jij je goed bij voelt moet je nog niks zeggen maar gewoon waar je een goed gevoel bij krijgt en zeg die bijvoorbeeld gewoon als ik een goeiedag of een hoi hoe is het ofzo ?
mischien zit die persoon ook wel alleen ? ga er is bij zitten en zucht is en zeg soooo heej die leraar zie ik niet zitten hoor of nou heb jij er zin in ?
en je moet dit niet doen hoor ik geef maar tips probeer gewoon je zelf te zijn je gaat zeker met iemand een klik hebben ;)

veel sucses !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing