Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb na 2 dagen (spijker)broek dragen last van stank rond mijn kruis en weet niet waarom?

Sinds een paar maanden kan ik geen broeken meer dragen langer dan 2 dagen. Er komt een stinkende lucht naar boven als ik gewoon op mijn werk op mijn bureaustoel zit. Ontzettend genant. Ik ruik thuis dan weleens aan het kruis en dat stinkt! Vroeger had ik hier geen last van en droeg ik broeken (niet aaneengesloten) 4-5 dagen voordat ik ze waste en dat was meer voor vlekken dan voor stank. Maar nu komt het regelmatig voor dat ik broeken na 1x dragen al moet wassen. Heeft iemand een idee waardoor dit wordt veroorzaakt? Ik heb verder nergens last van volgens mij, mijn zaakje was ik iedere dag met water en zeep. Ik was mijn onderbroeken tegenwoordig ook op 60 graden maar geen effect. Help?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Het kan te maken hebben met het drogen van een gewassen spijkerbroek. Als dat te lang duurt, kan hij gaan stinken, vooral op de "warmere plekken". Probeer je broek na het wassen te drogen in een wasdroger.
bamibal
10 jaar geleden
Hoe gek het misschien ook lijkt, maar ik denk dat het probleem komt doordat je jezelf met zeep wast.
Over je hele lichaam is een bepaalde hoeveelheid vet, ook van onderen.
Maar we hebben het nu over 'van onderen' dus .... er is een bepaald evenwicht die je nu steeds weer verstoord door jezelf MET ZEEP te wassen.
De zeep maakt kapot wat juist belangrijk/nodig is.

Zelfs PHneutraal 'zeep' of andere zaken is niet verstandig. Je krijgt er alleen maar last van.
Jeuk, irritatie maar ook stank dus ...
Zeep wordt alleen gebruikt om AF EN TOE je haren (één keer per week of in uitzonderingen twee keer, bijvoorbeeld als je echt heel vies haar hebt door een activiteit waarbij je troep in je haar hebt gekregen)

Je lichaam wordt écht niet schoner door zeep te gaan gebruiken, het is maar een IDEE wat mensen hebben, dat ze schoner zijn.

ikzelf gebruik bijna nooit zeep, alleen heel af en toe, omdat ik het soms wel lekker vind om gewoon lekker in te zepen.
Maar ZEKER NIET, zelfs NOOIT van onderen!!!

Mijn huisarts gaf me zelfs op mijn donder laatst toen ik vertelde dat ik lactacyd intiemverzorging gebruikte, omdat het ondanks dat het PHneutraal is het evenwicht verstoord dat er is .... en dat is niet voor niets!

Ik kan me zelfs voorstellen dat je schimmels ontwikkeld op die plek, JUIST doordat je (denkt schoon te zijn op jezelf) zeep gebruikt om jezelf daar te wassen.

Toegevoegd na 5 minuten:
oké ... ik begrijp, je bent geen vrouw, maar ik kon helaas niets bruikbaars vinden ivm mannen in deze situatie .... maar als het bij vrouwen zo werkt, dan zal het bij mannen net zo zijn ;)
ik bedoel waarom zou een man wél met zeep moeten wassen en daar geen last van hebben en vrouwen niet.
ik meen zelfs eens gehoord te hebben dat mannen zelfs een nóg gevoeliger huid hebben dan vrouwen vaak. Niet voor niets zijn er speciale mannencreme's ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing