Wat moet ik doen?
Hallo, ik ben een meisje van 17 en ben al 2 jaar samen men mijn vriend.
Ik neem reeds 8 maanden de pil en we gebruiken ook een condoom. Normaal gezien is mijn menstruatie telkens op zaterdag maar vorige maand viel deze zondagmorgen. Ik panikeerde en liet een bloedtest nemen bij de dokter die negatief bleek te zijn. Dit keer viel mijn menstruatie opnieuw later, nl. zaterdagnacht. Ik vond dit niet meer normaal dus begon ik dingen op te zoeken op internet. Hieruit bleek dat sommige vrouwen die een bloedtest hadden gedaan, ook een negatieve uitslag hadden gekregen omdat deze te vroeg werd gedaan. Dus ik ging opnieuw en kreeg gisteren te horen dat dit terug negatief was. Ik maak me erg druk en heb de laatste dagen erg weinig gegeten. Er staan namelijk ook getuigenissen op blogs van vrouwen die negatieve bloed-en urinetesten hadden maar uiteindelijk 4 maand zwanger bleken te zijn na een echo. Ik weet niet meer wat ik moet geloven. Ik voel me slecht en heb de laatste dagen veel hoofdpijn en weinig eetlust. Kan iemand me helpen? Zou een echo nodig zijn of moet ik meer vertrouwen hebben?
De verhalen die jij beschreef, zijn extreme gevallen en waarschijnlijk hebben ze de pil niet serieus ingenomen, maar een paar keer 'vergeten'.
En het feit dat jullie ook nog de condoom gebruiken is dubbele zekerheid.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.