Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik snack heel veel...?

maar word niet dik...

per dag smokkel ik een zak chips en een paar chocolade reepjes naar binnen... maar ik ben niet dik...

ik beweeg maar 3uur per week (op school gymen) voor de rest sport ik helemaal niet... hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
998
Cryofiel
14 jaar geleden
Dat heb ik ook! --  "Hoe blijf jij toch zo goed op gewicht?"
--  "Heel simpel: vreten wat ik vreten kan!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me aan en ben al bijna 30. Verder zuip ik ook een hoop bier :), maar er komt geen grammetje aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe met jullie mee, ben 55, 163 cm. en als ik geluk heb 50 kg, in de zomer valt dat af naar 47, niks aan te doen gaat vanzelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eb ik ook, moet moeite doen om vat vet over mijn ribben te krijgen...Mja... ik sport ook veel...4x per week anderhalf uur + uurtje schoolgym + 1xtje hardl0pen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sport totaal niet maar ben altijd bezig, schilderen, behangen, tuinieren enz., duidelijk geen zit in het gat.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je bent jong, je hebt een hoge verbranding, maar zodra je meer eet dan je nodig hebt wordt je dik.
Dus: stop met snoepen en blijf slank. Als je deze raad opvolgt (maar dat doe je toch niet) dan zul je mij je hele leven dankbaar zijn: mooi, fit en minder ziektes

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik kan je garanderen dat jij, als je blijft snoepen uiterlijk vanaf een jaar of 25 (dus over een eeuw of zo in jouw ogen) met ongekende snelheid gaat uitdijen,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dan heb je een snelle stofwisseling
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben je waarschijnlijk nog jong. Je fiets naar school en je groeit waardoor je sowieso meer voedsel verbrand.

Maar als je zo blijft eten als je nu doet wordt je ook met een snelle stofwisseling later te zwaar.

Mijn tip? Je eet gewoonte aanpassen en in elk geval gezonder gaan eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat merk je nu niet maar over, een aantal jaren zal je vanzelf uitdeinen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je spijsvertering doet z'n werk prima!
let toch op wat je eet joh, er komt een moment dat je lichaam gaat protesteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik jouw leeftijd had kon ik ook snoepen en eten wat ik wilde, en ik bleef een magere spriet. Maar ik kan je vertellen dat daar vanaf je 25ste à 30ste drastisch verandering in zal komen :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het in de familie zit om dun te zijn, zul je ook niet veel dikker worden als je ouder wordt.
Een snelle stofwisseling en overactieve schildklier worden als oorzaken genoemd, maar zelfs dat hoeft niet zo te zijn.
Vaak is de oorzaak onbekend.

Ook voor dunne mensen is het desondanks belangrijk dat ze gezond eten, want de cholesterol-verhouding kan ook bij dunne mensen slecht zijn, wat kan leiden tot hart en vaatziekten
Nu zul je daar geen last van hebben, maar dat kan later wel, als je doorgaat met ongezond eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou kunnen dat het zo blijft, er bestaan mensen die kunnen eten wat ze willen in grote hoeveelheden en niet dik worden. Maar de kans dat je nu niet dik wordt omdat je in de groei bent lijkt me een stuk groter. Jongens van jouw leeftijd kunnen enorme hoeveelheden voedsel verslinden. ( Ze eten je de oren van het hoofd ) Het is verstandiger om meer boterhammen te eten b.v. dan elke dag chips. Dat je dat misschien op dit moment niks kan schelen begrijp ik wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal in de familie zitten, bij mij heb je de dikke en de dunne kant. De dunne en daar ben ik er een van moeten vechten om aan te komen en de dikke kant moet vechten om af te vallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding