Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je ongesteld worden zonder bloedverlies?

Hoi hoi,

Ik kan mij niet heugen wanneer mijn laatste menstruatie is geweest. April of mei. Ondertussen is het eind augustus en nog niet ongesteld. Ik heb wel eens in de maand het idee dat ik het wel ben, zonder bloed verlies. Eens in de maan de vervelende baarmoeder krampen, pijn in de onderrug,spierpijn. Verder heb ik soms bijna een week lang witte afscheiding, meestal rond de tijd van de 'menstruatie' pijntjes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
20.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik neem aan dat je niet in verwachting bent.
Hoe oud ben je? Als je pas sinds kort menstrueert is het normaal dat je een paar maanden overslaat. Die krampen duiden er op dat de baarmoeder samentrekt en er dus wel iets aan de gang is.
Als je al langer menstrueert en altijd normaal hebt gemenstrueerd zou ik even naar de dokter gaan.
Overigens zijn er wel meer vrouwen die weleens een maand overslaan maar bij langer overslaan zou ik er even naar laten kijken.
De witte afscheiding is heel normaal bij vrouwen en zeker rond de tijd dat je menstrueert.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je bent dus niet "echt" ongesteld maar er zit wel iets te werken. De menstruatie breekt kennelijk niet door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik één ding zeker weet is dat ik niet zwanger ben. Inderdaad lijkt het alsof het niet door breekt. Het is bij mij altijd rond de 2 maanden ongesteld, maar nu dus veel langer niet meer. Ondertussen ben ik bijna 5 jaar ongesteld, dat is naar mijn mening niet super kort.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zou ik toch even naar de dokter gaan Kim. Het is waarschijnlijk niets ernstigs maar toch voor de zekerheid even na laten kijken.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
+ MevrouwvandenBerg
Hallo Kim,

Ik weet niet hoe oud je bent, maar zou het niet kunnen dat je zwanger bent? Bij sommige vrouwen blijft dat nog lang niet-zichtbaar aan de buitenkant, zeg maar. Een zwangerschapstest wijst dat natuurlijk snel uit.

Zo niet: je interne huishouding moet wel schoongemaakt worden, en daar is de menstruatie voor, dus dan zou ik zeker naar de huisarts gaan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan in principe wel. Soms kun je wat vocht verliezen wat helder is, maar wel ruikt naar menstruatiebloed. Een enkele keer overslaan is niet zo erg, maar goed lijkt het me niet.
Oorzaken van overslaan kunnen zijn:
-veel sporten (het komt voor bij mensen die fanatiek atleet zijn)
-te weinig of te eenzijdig eten.
Kortom: ga voor de zekerheid naar de huisarts! Er kan iets niet in orde zijn en hoe eerder je erbij bent hoe beter het is voor een behandeling.
Laat je evt. doorverwijzen naar een gynaecoloog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding