Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je na een bloeddonatie wel een half uur naar huis fietsen

Ik overweeg om bloeddonor te worden. Ik moet op de fiets naar de bloedbank. Half uur heen en half uur terug. Maar mag je wel na een bloeddonatie fietsen??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dat ligt er aan hoe je je na de donatie voelt. De een is wat slap de ander springt uit de stoel. Ik heb van mijn 18e tot mijn 44ste bloed gegeven en verreweg de meeste bloedgevers kwamen even onder het werk langs.
Je word sowieso na het doneren geacht een kop koffie/thee met een plak koek en als het lunchtijd is een kop soep te nemen. Je mag niet zo weg omdat ze zeker willen zijn dat je je goed voelt en dat het wondje niet nabloed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja hoor, doe het wel een beetje kalm aan. Na het doneren even rustig blijven liggen, dan nog een kop koffie o.i.d. en dan kalm aan op de fiets naar huis.
jc54
10 jaar geleden
Ja hoor, in principe wel. Je krijgt een broodje en wat drinken achteraf, en dan ben je als het goed is wel weer opgekalefaterd.
Dat geldt niet voor iedereen. Ik bleek, zoals bij de bloedbank werd gezegd, mijn bloed zelf te hard nodig te hebben, en ging gigantisch van m'n graat. Even later werd ook mijn man het bijkomkamertje ingereden, ook flauwgevallen (ik dacht nog "he, die schoenzolen die daar binnenkomen ken ik :-)). Toen vonden ze het niet goed als we op de fiets naar huis gingen, omdat we allebei niet al te stevig stonden. Er zijn toen, op kosten van de bloedbank, 2 taxi's gebeld, voor ons elk eentje, omdat de fietsen in de achterbak mee moesten.
Maar in principe...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing