Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is dit een ontstoken teen of een ingegroeide teennagel?

Ik heb al een aantal weken last van een zeer pijnlijke teen. Ik weet niet goed of het ontstoken is of dat het ingegroeid is (of allebei). In het begin deed het alleen pijn met lopen, daarna kwam er af en toe pus uit en nu bloed het veel. Wat kan ik hier aan doen? Is het handig om er bijvoorbeeld een pleister op te doen of kan ik het juist beter niet doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Je foto is niet te zien.

Ja, zonder foto zou ik zeggen je teen al dan niet ingegroeid is ontstoken [pus eruit] nu veel bloedt.

Ga naar je huisarts, laat je behandelen. Hoe is dit ontstaan? heb je [ooit] een Tetanus injectie gehad? is wel nodig.

Je voet moet schoongemaakt worden, ontsmet worden al dan niet ingepakt worden met verband o.i.d. Dat doet een arts. Hoe langer je wacht hoe meer risico je loopt. Ga er morgen even langs, vroeg, en wacht tot je geholpen wordt, laat je niet wegsturen.

Antwoord

Het is zeker een ontstoken teen [pus] maar kan ook een ingegroeide teennagel zijn. Zonder foto is dat niet te zien.

Toegevoegd na 2 minuten:
Om een ingegroeide teennagel te voorkomen dien je de nagel recht af te knippen, niet om of in een hoekje, in één rechte lijn dus.

Toegevoegd na 6 minuten:
Inmiddels nadat ik mijn antwoord geplaatst heb, zijn er 2 foto's zichtbaar. Je hebt inderdaad niet goed geknipt en veel te kort geknipt, waardoor deze in het vlees kon groeien.

Volgende keer eerder naar de huisarts om hulp te vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
De foto is echter wel zichtbaar. Gelijk met de vraag al.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb nogal scheve voeten om het zo maar te zeggen dus ik loop heel erg op fe binnenkant van mijn voet. Ik denk dat ik teveel gelopen heb ofzo. Nee heb nog nooit een tetanusprik gehad. Ik ben alleen bang voor wat de dokter gaat zeggen :P
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
K wist niet dat je nagel in je vlees kon groeien als hij te kort was?! Hmm daar ga ik dan maar eens opletten de volgende keer. Dank je voor je antwoord en advies!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De dokter zal waarschijnlijk zeggen
*dat je niet scheef, maar recht moet knippen en niet te kort.
*dat je eerder naar de praktijk had moeten komen i.p.v. zelf er aan te pielen.
*dat je het had moeten ontsmetten met je voet in een Soda-water badje.
*dat je dus nu een Tetanus-prik nodig hebt. En misschien nog meer, maar dat hoor je wel van de dokter. Maak je niet druk, je hoeft nooit bang te zijn Cynthia, je kunt altijd bedenken dat een dokter het allemaal al gezien heeft en er is om jou te helpen. Misschien heb je steunzolen nodig als je zo naar 'binnen' loopt, vertel dat gelijk maar aan de dokter. Trouwens, laat deze vraag maar aan de dokter zien, dan hoef je niets meer te vragen/vertellen. Succes er mee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Twee dingen, je moet je nagel niet te kort en wel recht afknippen, dan kan deze dus niet in de hoek in je vlees groeien.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image