Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik moet in de zomervakantie worden geopereerd, en ben daarna 2 weken herstellende.Hou ik het recht op deze vakantiedagen na de zomervakantie?

Ik werk in het basisonderwijs.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
ronron1212
10 jaar geleden
Ja natuurlijk je bent toch ziek.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ronron niet zo snel roepen als je het eigenlijk niet weet.

Heb ik recht op compensatie als ik tijdens de (zomer)vakantie ziek wordt?
Voor onderwijsgevend personeel, onderwijsondersteunend personeel met lesgebonden en/of behandeltaken en directie in het primair en voortgezet onderwijs is er geen compensatie regeling voor de samenloop van ziekteverlof met een schoolvakantie. Als u langdurig ziek bent, is het aan te raden om na te gaan of u per kalenderjaar wel tenminste 20 vakantiedagen heeft genoten. Is dit niet het geval, dan heeft u mogelijk nog vakantiedagen tegoed van uw werkgever. Let op: deze regeling geldt vanaf 1 januari 2012. Neem voor meer informatie contact op met de afdeling Juridische Zaken van CNV Onderwijs.

Categorie: Ziekte
Stuur door

Dus nee je krijgt geen compensatie voor je gemiste vakantie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Deaal dat is later pas toegevoegd makkelijk scoren he.

Andere antwoorden (1)

Als je ziek bent dan behoud je je recht op je vakantie dagen. Dus als je ziek gemeld wordt of bent kunnen ze je vakantiedagen niet afnemen.
(Lees meer...)
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, fout. Niet in het onderwijs. Ziek in de vakantie = pech gehad. Bij zwangerschapsverlof geldt trouwens wel dat de zomervakantie er af gaat.
ronron1212
10 jaar geleden
Lekker dat is wel na mijn antwoord pas toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee als het later wordt toegevoegd zie je dat :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding