Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is hooikoorts geneesbaar?

Nou ik heb dat zelf ook maar ik vroeg me altijd eens af als hooikoorts geneesbaar is, daarmee bedoel ik dus als ik 60 jaar oud ben heb ik dan nog steeds hooikoorts?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Soms wel, soms niet. Je hebt ook wel eens dat het juist op latere leeftijd op komt zetten

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, hooikoorts valt niet te genezen, wel zijn de klachten te onderdrukken, zodanig te behandelen dat je er geen tot weinig last van ondervindt. Je kunt wel van hooikoorts af komen in de toekomst, je groeit er dan overheen, dat gebeurd bij veel mensen, maar niet bij iedereen. Lees er meer over in de link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat hangt een beetje van je definitie van genezen af.

Ik zeg ja.
o.a. vitamine C en magnesium houden histamine in bedwang.
maar er is meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bijvoorbeeld een Alutard-behandeling.
Deze behandeling is erg duur maar als het goed is ben je na drie tot vijf jaar van je hooikoorts af!
(twee mogelijkheden voor behandeling: injecties of zelf innemen, op de tong)
je MOET alleen doorgaan tot het einde, je MOET therapietrouw zijn, is dat niet het geval ... dan heeft het geen zin!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou dan eerst de lijst met bijwerking eens lezen.
Ja dat KAN! Als je aan het eind de puberteit zit kan bij 90% van de tieners met hooikoorts hooikoortsklachten weggaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hooikoorts is een allergie en sommige mensen groeien er overheen. Vaak is het tussen je tiende en dertigste het ergst. Het is allergie, dus het kan plotseling opkomen maar ook vanzelf weer verdwijnen, of maar in lichte mate voorkomen na verloop van tijd.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding