Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekend het als een man je tijdens een gesprek geregeld van top tot teen bekijkt?

Tijdens het langslopen van mannen gebeurt dit ook wel en ik kijk als vrouw ook wel eens maar eerder naar het gezicht.

Af en toe heb ik een gesprek met een niet persoonlijke bekende en het valt me op dat hij dan geregeld van boven naar beneden langs mijn lichaam kijkt tijdens een serieus, zakelijk gesprek en blijft dan soms hangen bij mijn borsten en billen, niet zo ranzig en opvallend als een gluurder.
Het is een aardige verder nette kerel en ben dus nieuwsgierig naar de betekenis van het ' kijken' in deze.

Is dit sexueel, aantrekkingskracht of iets heel anders?

Toegevoegd na 3 dagen:
Excuus voor de schrijffouten ook nav de antwoorden. Niet handig zo'n mobiel...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als we mensen ontmoeten "taxeren" wij deze onbewust en stoppen ze in een categorie. Soms door naar het gelaat te kijken, soms door ze van kop tot teen aan te kijken. "Mooi of lelijk", "engerd of leukerd", "dik of slank", "smaakvol gekleed of lelijk gekleed" enz... Dit gebeurt vanuit onze eigen programmatie over hoe dingen "horen" te zijn, maar ook omdat onze hersenen vanuit het reptielenverstand meteen inschatten of iemand "veilig" of "onveilig" aanvoelt. Het proces is onbewust en subjectief. We worden ook maatschappelijk geprogrammeerd. Zo heb ik eens meegewerkt aan een onderzoek waarbij een model steeds met verschillende outfit en/of haarkleur zich in een bepaalde sociale omgeving moest begeven en met mensen praten. Nadien ondervroegen wij deze mensen. Hoewel het model telkens hetzelfde zei, was de inschatting over "hoe ze was" totaal anders naargelang haar uiterlijk.
Dit proces van "taxeren" gebeurt ook in het kader van voortplanting en partnerkeuze. Er zijn legio onderzoeken waarbij vrouwen en/of mannen gevraagd wordt wat zij aantrekkelijk vinden. Ons reptielenverstand en programmatie associeert onbewust bepaalde kenmerken met "geschikt om mezelf voort te planten" en/of "geschikt als partner". Dat is één van de redenen waarom mensen maar niet kunnen kiezen voor een mooie lieve partner waar ze zich goed bij voelen (en zelf niet snappen waarom niet), en nadien een andere partner hebben waarvoor ze vanaf de eerste dag volledig willen gaan (ook al voelen ze zich er niet helemaal goed bij).
Die man "taxeert" jou dus als vrouw. Hij doet dit door de lichaamseigenschappen die je tot "vrouw" maken te bekijken. De reden waarom hij dit doet kan divers zijn. het kan zijn dat zijn bewust verstand met jou over het weer praat, en zijn onbewuste je als vrouw taxeert (en m.i. aantrekkelijk vindt). Of hij denkt "lekker ding enz..." en dwingt zichzelf om over het weer te praten. Vermits je er geen gevoel van "bijgedachten" bij hebt, gok ik op het eerste.
Maar er zijn ook mannen die de "tik" hebben met je borsten te praten, zeker als je wat zwaardere borsten hebt. Daarom niet vanuit vunzigheid, ze weten het soms vaak niet. Bij sommigen wekt het wel lust op, maar niet bij iedereen. Je zou es moeten horen (of observeren) bij andere vrouwen of hij het bij iedereen doet.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hij voelt lust.
Hij wil dus een verlangen bevredigen.

Toegevoegd na 22 minuten:
Hij gedraagt zicht uitermate onbeschoft.

Sommige mannen zijn zo dom, dat ze denken dat de demonstratie van seksueel verlangen door de man, seksuele verlangens bij de vrouw doet ontstaan.

Met als resultaat de vervulling daarvan.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb het idee dat het vanzelf ging zonder bewust gericht te kijken op die manier, dan zou het niet als onbeschoft beschouwd kunnen worden toch?
Edraket
10 jaar geleden
Nee, dan niet.
Er zijn natuurlijk gradaties in de manier waarin men gezicht en lichaam van iemand opneemt. Omdat je schrijft dat zijn ogen blijven hangen, trok ik een conclusie. Misschien is die fout. Vrouwen en mannen denken nu eenmaal totaal verschillend.
Het aller, allereerste waar een man aan denkt al hij een aantrekkelijke vrouw ontmoet is seks. Terwijl bij een vrouw dat het laatste is waar ze aan denkt. (Heeft me een goede vriendin verteld) De meeste mannen denken, dat vrouwen denken zoals zij zelf denken, als een man.
Bij vrouwen is dat ook het geval. Die denken dat mannen denken als zezelf. Dat ze dezelfde gedachten hebben.

Als een vrouw er achter komt hoe en wat een man werkelijk denkt, is zij meestal zeer teleurgesteld. Mannen en vrouwen leven nu eenmaal in een andere wereld. Daarom is het boek "Mannen komen van Mars... " zo'n goed boek. Als je op een persoon van hetzelfde geslacht valt heb je het een stuk makkelijker. Dank denk je hetzelfde.
Als op zaterdagavond een aantrekkelijke homo een homobar binnenloopt en hij ziet een stuk aan de bar staan, dan neemt hij hem op van hoofd tot tenen. Zijn ogen blijven rusten op bepaalde plaatsen en een half uur later liggen ze in bed.
Na een uur kleden ze zich aan. Gaan weer uit en zoeken iemand anders. Een man zoekt lust, een vrouw zoekt liefde.
heb je hem erop 'betrapt' of was het duidelijk zichtbaar? Het eerste komt vaker voor, maar bij het tweede geval kan het niet alleen iets positiefs (bedoeld) zijn, maar het zou ook negatief zijn, als zijnde dat hij je van je stuk wilde brengen hiermee. Mijn advies zou zijn om éérst het werk te doen en dan zelf kiezen wat je ermee doet. Ik ga verder geen moralistische uitspraken over doen omdat deze waarden voor iedereen weer anders liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel zichtbaar, echter niet zeer opvallend.
Het kwam mij geenszins zo over dat hij mij van mijn stuk wilde brenge.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou gelukkig. Als hij dat geregeld doet wil zeggen dat hij jou wel interessant/lekker vond. Wil niet direct ook zeggen dat hij daar verder iets mee wil, hangt natuurlijk ook van jou af. Maar gecombineerd met een professioneel gesprek heeft hij al een beeld van je. Afhankelijk van wat je zelf van hem vindt en wat je zelf wil in het leven kan je zelf eigen keuzes maken. Maar omdat je hem wellicht vaker tegenkomt is het wel raadzaam om alles goed doordacht te hebben. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vermoe inmiddelsd dat hij mij interessant vindt. Ik hem niet want ben gebonden. Gister kwam ik binnen voor een zakelijk gesprek weer en kon alleen plaats nemen naast hem op een bank waar zijn arm hoog over lag. Toen ik plaats nam hield hij deze min of meer nog daar 'om' mij heen zonder aanraking. Ben toen even naar de hoek verplaatst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook iemand interessant vinden ondanks dat je gebonden bent, dat je er niks mee doet verder omdat afspraken met je partner dat niet toelaten is dus heel wat anders. maar dat terzijde. Het is in elk geval wel belangrijk dat jij je prettig blijft voelen dus dat jouw acties genoeg tegenwicht bieden aan de situatie. Je ziet hem dus inderdaad vaker op je werk, als je zou willen zou je hem dus gewoon kunnen zeggen dat je er niet van gediend bent. Dat kan ook subtiel hoor, duurt alleen wat langer voordat ie het doorheeft dan. Begin bijvoorbeeld regelmatig over je partner telkens als er zo'n moment is.
Maar stiekem is aandacht ook wel weer leuk dus als jij het geheel onder controle kan houden is dat natuurlijk ook prima. Mannenlogica is heel direct en eenvoudig namelijk, geen duidelijk "nee" is een misschien 'ja".
hij heeft gelijk soms kan dat lust zijn maar hij kan je ook een vieze blik toewerpen omdat hij zich stoort aan iets wat jij doet, maar het kan ook een vorm van autisme zijn die zijn vaste rituelen heeft bijvoorbeeld iemand van top tot teen bekijken als die voorbijloopt, je kunt zo een man best direct aanspreken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in het onderhavige geval ,mede omdat jij het niet als onprettig ervaart,denk ik dat hij je aantrekkelijk vindt en dat ook laat blijken.omdat het meerdere malen gebeurt/is gebeurt,veronderstel ik dat je door je gedrag,dat wel of niet aanmoedigend/afkeuren is geweest,(dit moet jezelf het beste weten)hij zich zo niet aangemoedigd,dan zeker niet afgewezen voelt,zodat hij zijn gedrag kan/mag voortzetten.
dit alles ervan uitgaande dat,hetgeen jezelf ervaart,(je vindt hem een nette kerel,je wordt nieuwsgierig)positief is.
ik concludeer ,wellicht voorbarig,dat jullie elkaar aardig/interessant vinden.ik zou zeggen ,doe er iets mee.en ja...het zal zeker ook iets sexueels zijn,dat is nu eenmaal de drijvende kracht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meestal stelt het niets voor maar is het id het gedrag van een "echte"man. Oftewel, testosteron speelt altijd op. Als je het vervelend vindt kan je altijd vragen of je truitje niet goed zit of zo. Meestal koelt hij dan wel wat af. Maar vrijwel alle vrouwen kennnen het gevoel dat je viseuul wordt uitgekleed door een vent. En om je nou gelijk als non te gaan kleden of in een hijab, ze gedragen zich maar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding