Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand een goede remedie tegen opvliegers ?

Het mooie weer komt er aan, dan heb ik er meer last van

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Even naar je huisarts gaan en vragen of je in aanmerking komt voor Femoston 2/10 of misschien lichter met een continu afgifte 1/5.

Bijgevoegd de bijsluiter op link

http://www.exmedica.nl/geneesmiddel/femoston

Mijn vrouw gebruikt het en had erg last van opvliegers/ overgang verschijnselen en met dit medicijn is dat een stuk minder geworden.
Maar zoals gezegd altijd eerst je arts raadplegen

succes

Toegevoegd na 4 minuten:
betere link, zie dat de eerste verlangt dat je een .pdf naar je computer download.

http://www.consumed.nl/medicijnen/3626/Femoston%C2%AE_Continu

Toegevoegd na 9 minuten:
Ga nog een keer bewerken :)

Ymea is een over the counter preparaat welke te koop is in verschillende doses.

http://www.ymea.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (4)

eau de colognedoekjes,
daar zit alcohol in, dat koelt bij verdamping lekker af.
droogt wel uit, dus compenseren met een lekkere creme.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
iets van dr vogel misschien, famosan

zelf heb ik ook nogal last van opvliegers en kleed me dan ook aan in laagjes zodat ik wat uit kan trekken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Mijn vrouw had er ook zo verschrikkelijk veel last van.
Sinds ze de pil is gaan slikken, gaat het weer uitstekend met haar.
Ze is weer heel stabiel en rustig.
Ik weet niet of het bij jou werkt, maar bij haar wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het ook met kruiden proberen als je geen medicijnen met hormonen wilt slikken.

Ik vond dit stukje:
Tegen opvliegers:
- Munt is bekend om zijn verkoelende effect, dus doe waar het even kan verse munt door salades. Drink pepermuntthee of doe wat etherische pepermuntolie in het badwater.
- Salie staat bekend als het kruid van de ouderdom. Maak een versterkende saliewijn van een handvol vers salieblad dat u minstens twee weken in een fles goede witte wijn laat trekken. Zoet hem met honig en laat hem nog een week staan. Zeef de wijn door een doek en giet hem in flessen. Een glas voor de lunch en het avondeten werkt uiterst heilzaam.
- Een ander goed tonicum voor de menopauze bestaat uit bladeren van komkomerkruid, citroenmelisse, framboos en weegbree en zuringwortel. Week de kruiden in heet water en drink de vloeistof verspreid over de dag om u helemaal op te peppen.
- Selenium, als onderdeel van een goed anti-oxidantensupplement, kan opvliegers en nachtelijk zweten verminderen, net als vitamine C.

Succes, het lijkt me het proberen waard!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding