Wat doe je tegen de invloed van een onaangename persoon in de klas?
Ik zit in 4 havo. Tot en met vorig jaar zat ik in de pauzes altijd aan een bepaalde tafel. Eerst konden we daar altijd wel goed met elkaar opschieten, maar vanaf vorig schooljaar gingen er steeds meer mensen weg van die tafel en begonnen degenen die bleven zich steeds eikeliger te gedragen: ze kraakten zo ongeveer alles en iedereen af achter hun rug, betoonden werkelijk NERGENS respect voor en haalden allemaal stomme acties uit (bijv. antwoordbladen van school door de WC spoelen). Een van hen begon zelfs accounts te hacken van medeleerlingen. Al dit wangedrag was voor mij de reden om dit jaar aan een andere tafel te gaan zitten, waar een paar anderen die van mijn oude tafel weg waren gegaan ook al zaten. Het bevalt me daar prima, maar sinds een paar maanden zitten drie van de vijf verveldende jongens (de andere twee zijn van school getrapt) aan een tafel waar de meeste leerlingen van mijn klas ook zitten. Die klasgenoten zijn op zich prima mensen, maar ze gaan toch om met de vervelende leerlingen. Ik merk nu ook dat de 'leiders' van het groepje beinvloed zijn door die vervelende mensen; rotstreken halen ze weliswaar niet uit, maar ze hebben wel een volslagen respectloze houding en lachen om irritante opmerkingen van de vervelende gasten. Ook wordt er regelmatig gepest in de klas door hun. Wat kan ik tegen deze situatie doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.