Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat moet je doen als dw blaar van je wrat open is?

Ik heb maandag me wrat laten aanstippen, er was al snel een blaar opgekomen en 4 dagen later (vandaag) was de blaar heel groot. De blaar is net perongeluk open gegaan en al het vocht is eruit, maar wat is het beste om nu te doen? Het vel van mijn blaar + de wrat zitten nog steeds vast aan mijn huid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Wat jodium (betadine) erop doen en er een pleister overheen plakken. Zwemmen en in bad gaan is toegestaan, maar doe voorzichtig zodat je geen infectie oploopt.
Het moet na een week zijn genezen.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijk plus handige bron dus uiteraard een + ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoelang duurt het ongeveer tot de blaar van mijn hand afvalt?
of is dat na een week?
Amadea
10 jaar geleden
Als de kapotte huid is ingedroogd en er nieuwe huid onder gaat groeien, dan gaat op een gegeven moment de oude huid inclusief wrat er vanzelf af. Dat duurt ongeveer drie dagen. P.s. Leuk weetje gevonden: de medische naam voor de behandeling die jij onderging is Cryotherapie. Zou Cryofiel dan een liefhebster van stikstof zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt,
Nog één vraagje: mijn blaar is nog steeds een klein beetje open, maar mag je dan ook gewoon zwemmen (hot tub en slootwater)?
Amadea
10 jaar geleden
Je zou moeten begrijpen dat slootwater roepen om een ontsteking is. Niet doen, dus. Alleen in schoon water baden en zwemmen!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image