Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb iets teveel cafeïne binnengekregen. Hoe val ik nu snel in slaap?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Tja, dat zul je moeten bezuren. Ik ken geen truc om een overschot aan cafeïne snel te verwerken....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Hoi, ik heb hier ook regelmatig last van tijdens tentamenweken.
Als je het eenmaal binnen hebt, is het lastig om er snel en effectief iets aan te doen.
Wat mij altijd helpt, is als het buiten koud is (wel lastig in deze tijd), een stukje te gaan lopen en dan binnen voor de kachel te gaan zitten of de verwarming hoog te zetten.
Verder kun je de televisie zachtjes aanzetten en bijvoorbeeld een saai programma kijken, of in bed lezen. Ook super effectief: ga in bed liggen met je smartphone, en ga iedereen z'n inhoudsloze Facebook status lezen. Na een tijdje merk je dat je ogen dichtvallen.

NB: Op youtube zijn heel veel video's in omloop met zogenaamde 'binaural beats' oid. Dat zijn bepaalde geluidsgolven die je alleen hoort met oortelefoons in, en werken op je hersenen. Deze zijn geheel onschadelijk, en hebben door hun specifieke frequentie een bepaalde werking: betere concentratie, maar ook het helpen met in slaap komen.

Als je erg veel caffeïne binnenkrijgt, kun je gaan rillen of zelfs licht gaan hallucineren (je ziet dingen in je ooghoek, je denkt dat het licht flikkert of je ziet vormen op de muur). Belangrijk is dat je je gewoon rustig blijft voelen. Leid jezelf af met iets wat niet te moeilijk is of teveel inspanning eist.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

daar is geen truc voor, maar je zorgen maken omdat je misschien niet zult slapen zorgt er al voor dat je niet slaapt.
Dus probeer je te ontspannen, en ga niet liggen denken: Ik val vast niet in slaap, want dat is een goede manier om niet te slapen. En misschien valt het allemaal wel mee, ik drink rustig koffie, als het zo uitkomt, vlak voor ik naar bed ga en slaap er niet minder om
(Lees meer...)
anneliez
10 jaar geleden
De cafeïne in koffie / energiedrinks is niet het bestandsdeel waar je wakker van blijft. Het is de hoeveelheid suiker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image