kan iemand mij raad geven voor mijn bijwerkingen met het gebruik van concerta?
Ik gebruik nu bijna een jaar lang concerta. ongeveer 4 maanden lang heb ik 36mg ingenomen. De laatste tijd merkte ik dat als ik veel moest luisteren naar bijvoorbeeld de leraren dat ik opeens een beetje hoofdpijn kreeg en als ik door probeerde te luisteren ik steeds minder begreep wat er gezegd werd en steeds meer in mijn gedachte verdween. Hierdoor ben ik met een 54mg begonnen. De eerste dag kon ik vele malen beter concentreren, maar dit keer verloor ik veel sneller mijn aandacht en verloor ik mezelf in mijn gedachten. Toen ben ik gaan denken en weet ik volgensmij hoe dit komt.
INPUT: Lezen, Luisteren.
OUTPUT: Schrijven, Praten.
36mg
Veel input = snel verdwijnen in mijn gedachte
Veel output = Verder weg gaan van het verdwijnen in mijn gedachte
54mg
Veel meer input door beter concentratie = veel sneller verdwijnen in mijn gedachte.
Veel meer output = Meer output nodig om verder weg te gaan van het verdwijnen in mijn gedachte.
Als ik verdwijn in mijn gedachte heb ik geen zin om te luisteren naar mensen, ik heb geen zin om na te denken over wat ik moet gaan doen. Emotie op mijn gezicht verdwijnd, mensen vertellen mij dat ze geen emotie kunnen waarnemen in mijn gezicht als ik in mijn gedachte verdwijn.
Dat krijgt mijn broer ook.
Ik heb hem nooit over bijwerkingen gehoord.
Maar wat je verder beschrijft,dat heeft hij ook,dan praat ik tegen hem en dan reageert hij niet omdat hij helemaal in z'n eigen gedachten zit.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.