Ik heb totale controle over mijn dromen, wat zegt dit over mij?
Ik ben me er bewust van dat ik droom (Als ik tenminste droom), ik kan mijn dromen manipuleren en heel soms zelfs mezelf bewust wakker maken. Wat zegt dit nou precies over mij? (Gezondheid bijvoorbeeld)
Voor zover ik weet is er niks over bekend. Maar misschien heeft er iemand nieuwe informatie.
Er wordt beweerd dat je er nachtmerries mee kunt bestrijden, en dat lijkt me niet onwaarschijnlijk. Maar ik goegelde even, en er is ook iemand die beweert dat het ongezond is:
http://ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=4644
Maar van dat verhaal zou ik me niks aantrekken, als ik vanzelf lucide dromen had. Hij/zij werd er angstig van, m.n. van de "slaapverlamming". Die is echter normaal, en niet specifiek voor lucide dromen. Misschien kun je er zelfs wel minder angstig van worden voor die toestand, als je dat al bent.
Betrokkene trekt verder een link naar schizofrenie, wat nogal vergezocht is. Erg deskundig lijkt'ie me niet. En eigenlijk gaat het meer over verstoren van je normale slaap, dan over lucide dromen.
Een individuele mening dus, en niet eentje om zwaar aan te tillen. Maar men oordele zelf. Lees ook de commentaren op zijn/haar verhaal.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.