Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

DARO retard capsules, werken 8 uur lang en is vrij verkrijgbaar bij de apotheek.
Ze hebben een gereguleerde afgifte, vandaar die lange werking.
Werkt voornamelijk bij droge en bij prikkelhoest.
Je mag er 2 per dag slikken en zo kom je de werkdag en de nacht door.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Bij een droge kriebelhoest meng ik altijd een eetlepel ketjap manis met een paar druppels citroensap en dat neem ik in voor het slapen gaan. Daar kan geen hoestdrank tegenop.

kijk voor meer tips op de onderstaande site
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat mij veel helpt is Molkosan van Vogel.
Een eetlepel oplossen in een glas water, en rustig opdrinken.
Pas wel op, het is een vrij zure drank.
Na een dag of twee voel je al verbetering.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De oorzaak zoeken.

Komt het door roken, irritatie door bv hooikoorts.
Dan kan je de kriebelhoest verhelpen, evt met behulp van de huisarts als je zelf geen oorzaak kan vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
codeïne tabletjes ,maar daarvoor moet je naar je huisarts. Sterkte ,want het is heel lastig zo'n kriebelhoest. Je kunt je slaapkamer bevochtigen door natte handdoeken op te hangen voor de nacht. Vochtige omgeving helpt ook wel .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn moeder zou hebben gezegt; een flinke borrel. Dat doodt alles ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maak een dikke siroop van water en (veel) suiker. Neem een paar slokje en de kriebelhoest gaat over. Helpt vrijwel direct. Als je weg gaat neem dan wat suikerklontjes mee. Bij gebrek aan suikersiroop helpt dit ook prima. De klontjes gewoon in je mond laten smelten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij kriebelhoest hoest je nauwelijks slijm op. Kriebelhoest - ook wel droge hoest of prikkelhoest genoemd - wordt meestal veroorzaakt door een virusinfectie.
Als je last hebt van kriebelhoest, dan is een middel met noscapine een goede keuze. Dit medicijn onderdrukt namelijk de hoestprikkel en is zowel voor kinderen als voor volwassenen geschikt. Noscapine kan zonder bezwaar worden gebruikt tijdens zwangerschap en borstvoeding

Noscapine is zonder recept verkrijgbaar onder de merknamen Noscapect Roter, Noscasan Natterman en Otrivin Noscapine en als het merkloze Noscapine Stroop, Noscapine Stroop suikervrij FNA, Hoestdrank bij prikkelhoest noscapine en Siripus Noscapini. Het is te verkrijgen in dragees en drank.

Voor meer informatie over noscapine: zie link 2
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De huisarts heeft er een goed middel voor. Vraag ernaar. Ik ben de naam vergeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verzamel de blaadjes van de gewone weegbree, maal ze fijn en pers het sap er uit, voeg op een deel sap, een deel honing toe en breng het even aan de kook, na afkoelen heb je een geweldig goed hoestdrankje, welke ook bij kinderen erg goed werkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing