Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke neusspray werkt het best?? tegen een verstopte neus

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Amadea
10 jaar geleden
Géén neusspray, maar stomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb met de neusspray van otrivin 2-6 jaar goede ervaringen!! Gele kleur op de verpakking
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bisolnasal met Eucalyptus helpt mij goed. Stomen heeft mij persoonlijk nog nooit geholpen.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik denk dat dit per persoon verschilt. De zoutwater oplossing heeft bij mij nog NOOIT geholpen. Stomen dan weer wel. Maar de vicks inhaler doet weer niets. Otrivin en Nasivin werken wel, maar niet langer dan 1 week gebruiken! Ik heb ooit lang geleden elke dag Otrivin gebruikt, op een gegeven moment kon ik niet meer zonder. Ik bleef een verstopte neus houden dus ik bleef sprayen. En uiteindelijk was ik ieder uur aan het sprayen. De dokter heeft me toen een ander middel voorgeschreven Rhinocort, dat moest ik een maand gebruiken, daarna was ik van de verstopte neus af. Sindsdien, raak ik geen neusspray meer aan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een oplossing van zout in lauw water helpt het best. Een theelepeltje op een kopje en je neus is weer open. Desnoods een keer herhalen.
Er zijn ook pipetten te koop met een zoutoplossing, die zijn klaar om direct te gebruiken. Zie drogist of apotheker.
(Lees meer...)
Ivana
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

1 Met de werkzame stof xylometazoline, die heb je in merkproducten, zoals otrivin, maar ook in de goedkopere huismerken. Let er wel op dat je deze neussprays niet bij sommige andere medicijnen, ziekten en klachten mag gebruiken en dat je ouder moet zijn dan 12 jaar. Kortom.. lees de bijsluiter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding