Zijn mijn bloedwaarden goed?
Na wekenlang pijn op de borst en het idee flauw te vallen heeft de arts een bloedonderzoek gedaan.
Bij een hemoglobinegehalte (7.9 mmol/l) wat aan de lage kant is, een hematocrietgehalte van 0,38 l/l wat ook aan lage kant is en een te laag ferritinegehalte van 15 ug/l heb ik een hoog ijzergehalte van 26 umol/l????
Is dat inderdaad allemaal ok zoals de arts zegt? Als ik internet raadpleeg lees ik dat een laag hematocrietgehalte in combinatie met een laag ferritinegehalte een tekort aan ijzer oplevert en dat je dan microcytaire anemie hebt? Dit is alleen zo als je verder geen ontstekingen hebt, die ik dus volgens andere bloedwaarden idd niet heb. Daarnaast is mijn TIJBCgehalte aan de hoge kant (70 umol/l) wat inderdaad aan de hoge kant is bij een ijzergebrek, volgens internet. Staat er nu een hoop onzin op internet of heeft de arts iets over het hoofd gezien. Of zit ik net op het randje met mijn genoemde bloedwaarden. Alleen vreemd dat mijn ijzergehalte aan de hoge kant is???
Is er iemand die meer verstand heeft van bloedwaarden? Kan ik mijn hemoglobine zelf verhogen?
Bedankt alvast!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.