Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik moet plots veel niezen (binnen)?

De afgelopen 2 a 3 dagen moet ik erg veel niezen. Ik ben vrijwel niet buiten geweest dus hooikoorts lijkt me niet echt een logische verklaring. Ik heb daar ook nooit last van gehad. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor hooikoorts hoef je niet naar buiten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar is het logisch dat ik nu ineens last heb van hooikoorts. Ben nu 23 en heb daar nog nooit last van gehad?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt als een beginnende verkoudheid.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zou last kunnen hebben van hooikoorts. Een allergie kan ook op latere leeftijd ontstaan (of juist verdwijnen). (bron: eigen ervaring) Mensen die hooikoorts hebben beginnen nu te merken dat de lente er aan komt. Ze hebben o.a. last van de bomen met bloeiende katjes. (bron: journaal) Het kan ook zijn dat je neusslijmvlies alleen wat geïrriteerd is door bijvoorbeeld stof, bloemen, verf etc. Daar kan je ook flinke niesbuien van krijgen. (bron: eigen ervaring)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Rinitis?: Frequent niezen wordt veroorzaakt door een ontsteking van het neusslijmvlies of rinitis. We spreken pas van een echte rinitis als je bijna dagelijks en gedurende minstens één uur per dag te kampen hebt met twee of meer van de volgende symptomen: een lopende neus, een verstopte neus, niesbuien en/of een jeukend gevoel aan de neus.
(Lees meer...)
fremar
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding