Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je doen als je honger (of zin om te eten) hebt?

en dan is het de bedoeling dat ik niet eet ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (20)

Drink een paar glazen water of eet wat fruit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorgen dat je geen honger hebt/krijgt door gezonde dingen te eten. Zie fruit of andere gezonde dingen als lekker tussendoortje. Als je minder eet (weinig tot geen tussendoortjes) dan krimpt je maag en die zal er dan aan wennen. Zo kun je na een week al stukken minder snel honger hebben! Je maag moet er gewoon aan wennen niet meteen 'volgepropt' te worden, maar dat gaat echt heel snel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WATER DRINKEN!!!!!!!!!! Echt drink 2 glazen water en je honger gevoel zal minder zijn. Ga daarnaast ook iets ondernemen ander blijf je denken... ik heb trek ik hen trek ik heb trek (want honger hebben alleen kinderen in Afrika of zo (zei mijn oma))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is er een mogelijkheid tot het eten van water?
behalve ijs dan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een goede vraag!!!! Ik zou zeggen stel hem op GV!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
water wordt vaak geadviseerd.
Als je trek hebt (honger hebben wij hier niet) neem dan een appel of een grote sinaasappel of een ander stuk fruit.
Doe je dit niet, dan zul je dat gevoel blijven houden, je maag 'vraagt' gewoon om iets, stel hem dan tevree met fruit.

Toegevoegd na 31 minuten:
Nou vooruit, doe ik er fruit bij :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loes, Loes, fruit zei je toch hè. En dan ga je ons zitten lekker maken met een zak patat. Ik kreeg meteen zin, maar er moet 10 kilo af! Je wordt bedankt ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihi..ik zit zelf ook vet in de Weight watchers op het moment, snak ook naar een zak patat met een klodder mayo :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nu nog een keuze moeten maken, gelukkig is het nog vroeg in de ochtend en heb geen zin in patat. Maar die zak patat blijft nu de hele dag in mijn hoofd zitten.
Je bedoelt met niet eten waarschijnlijk dat je om je gewicht wilt denken als je zin krijgt in eten. Je kunt er ook voor kiezen om iets te nemen waarin weinig tot geen calorieën zitten. Voor een steuntje in de rug zie bijgaande lijst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij helpt ook drinken : maar dan neem ik groene thee.
Ik heb nl. gelezen, dat 2 mokken groene thee per dag je zo'n 125 cal vetopname scheelt : en alle beetjes helpen, tóch? Bovendien vind ik iets warms-met-smaakje beter helpen, als ik zin heb in iets lekkers. (want ik héb gegeten, dus het kan geen zin zijn, of trek)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag je ook een hele kan leegdrinken dan :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk, maar ik weet niet, of je daardoor nóg meer calorieën verliest ;-))
Zoek afleiding. Ga met iets aan de slag dat al je aandacht nodig heeft. Als je toch trek krijgt neem dan een appel, een stuk komkommer, snoeptomaatjes, kiwi, aardbeien.
Wil je iets knabbelen voor de gezelligheid, neem dan van die Chinese- of Japanse rijstmix. Lekker weinig calorieën.
Door veel water te drinken, vult je maag ook. Enfin, je moet zo weinig mogelijk energie verbranden, dan hoef je ook geen brandstof te gbruiken. Ik neem aan dat je vooral de uren `s avonds bedoelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me echt af waarom die minduimpjes? Kunnen die mensen er niet een motivatie bij schrijven, volgens mij is er niets mis met dit antwoord. Het maakt me echt nieuwsgierig en misschien leer ik er nog van.
je trek opsparen tot een beter moment om te eten
ervan uitgaand dat je niet ongebreideld wilt eten.

afleiding
of een glas water drinken wil ook wel helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vies maar het is even wennen : warm water uit de kraan . daar krijg je een ontzettend vol gevoel van .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag je dan niets eten? Ook geen fruit ofzo?

In komkommer zit heel veel water, kan je lekker op knabbelen.

En anders neem je een suikervrije kauwgom.

Water drinken dus. Of een light drankje drinken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Poosje geleden dit antwoord gegeven, wat toen als beste is gekozen:

Genoeg water drinken.
Kruidenthee, allerlei soorten.
Azijn, al dan niet met water.
[ Iedere ochtend een glas lauw water met een scheut azijn of citroensap.]
Augurk (tafelzuur), in zoetzure augurken zit weer iets meer.
Komkommer natuurlijk.
Runderbouillon en kippenbouillon. [ Niet de Cup A Soup. ]
Coca Cola Light. [vind ik echt helpen tegen hongergevoel]
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Van cola hebben de meeste mensen nog meer trek. Het beste is altijd water want in cola light zijn er stoffen die het nog meer gaan aanzetten tot trek.
Gewoon niets doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent aan de lijn?
Of heb je een eetstoornis?

Voor ik een écht, objectief antwoord geef op je vraag, even iets over gezond, effectief en verantwoord afvallen:

Als je wilt afvallen is het belangrijk dat je zo min mogelijk honger hebt.
Honger doorstaan tot je weer "mag" eten zorgt ervoor dat je lichaam daarna veel ernergie opslaat. (En dat wordt dus vet.)
Zorg daarom dat je lichaam overdag niet langer dan 3 uur zonder voedsel zit.
Neem tussen je ontbijt, lunch en diner een gezond tussendoortje, en eet na je avondeten nog iets kleins.

Probeer niet te snel af te vallen. Dat werkt gewoon echt niet, hoe geweldig het ook lijkt.
Vrouwen hebben gemiddeld 2000 calorieën nodig, mannen 2500. Ga daar nét iets onder zitten, 200 kcal, ofzo, en geen 1000.
Je zal dan langzaam afvallen, maar verkleint de kans op het jojo-effect ENORM.
Eet bij de 3 belangrijkste maaltijden gemiddeld 400 kcal per keer, liever meer 's ochtends dan 's avonds. Eet bij je ontbijt vooral koolhydraatrijk voedsel (brood, pap, ontbijtgranen en fruit) en bij het diner vooral eiwitrijk voer er groenten.

Ga niet ineens keihard, intensief sporten, daar schiet je niks mee op, en als je hier weer mee ophoudt ga je ook jojoën. Ga liever wandelen, of stukken fietsen.

Calcium is een buikvet-killer. Zo'n 1500 mg per dag (maar dan ook niet méér!) laat je buikje als sneeuw voor de zon verdwijnen. Dit effect wordt versterkt met een gezonde vitamine C inname. Max. 1000 mg per dag voor een niet-roker, een roker kan hier zéker 25 mg bij optellen per sigaret per dag, met een maximum van 3000 mg.

Nu je échte antwoord (ook al raad ik niet-eten dus ten zeerste af):
Luister muziek. Muziek stimuleert hetzelfde hersengebied als eten. Nóg beter is als je er op danst, beweging helpt tegen honger!
Drink een paar glazen water of drink vruchtensap. (Tomatensap is een uitstekende maagvuller en bevat ook veel voedingsstoffen.)

Als je pro-ana bent: trek aan je rode bandje en schrijf een brief aan Ana, waarin je haar vraagt om kracht, zet de verwarming iets hoger en sla nog een dekentje om.
Oh, en zorg voor een begrafenisverzekering, wel zo aardig voor je nabestaanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel mooi! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed.
Drinken, veel drinken! Je buik geeft ook een hongergevoel teken als je alleen maar dorst hebt en dus eigenlijk niet hoeft te eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je honger hebt, moet je eten. Klaar. Dat is een duidelijk signaal van je lichaam dat je voedingsstoffen nodig hebt.

Als je gewoon lekkere trek hebt, en je geeft daar elke keer aan toe, dan komt er natuurlijk steeds meer 'jij' om te voeden, en dat wil je vermoedelijk zien te voorkomen.

Dat doe je door ALS je mag even (ontbijt, lunch diner, twee tussendoortjes) dingen te kiezen die relatief weinig vet en veel vezels bevatten (fruit, bruinbrood, groente, rauwkost, granen, vruchtensap, volkorenproducten). Die vullen je maag een stuk langer dan snoep, suiker en witmeel, waardoor je minder snel honger hebt.

Daarnaast moet vermoedelijk je maag krimpen en moet je je zelf maar vertellen dat je maag best af en toe even mag grommelen. Gooi er desnoods een glas water in, dat helpt even. Je mag zo ongeveer elke twee, twee en een half uur eten, dus honger kom je ECHT niet aan toe. Denk maar gewoon als het effe rommelt : hee, nu val ik af !

Een van de eerste dingen die mensen die moeten afvallen moeten leren, is dat je NIET de hele dag of elk uur of elk half uur hoeft te eten, ook geen komkommer, worteltjes of light crackers. Juist die pacman-gewoonte moet je zo snel mogelijk zien te doorbreken. Die kaken moeten gewoon minder malen, of het nu op dikmakende of slanke tussendoortjes is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 - Lauw water drinken
2 - Afleiding zoeken!
3 - bouw je wilskracht op!!

Ik heb ooit 10 dagen gevast en toen voelde een half glaasje appelsap voldoende op het gevoel te krijgen dat je gevuld bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het 'leuke' is dat je soms van die momenten kunt hebben dat je ineens trek krijgt.
Juist op die momenten moet je je daar bewust van zijn en níét gaan snacken/eten. Want zulke momenten zijn na 5 minuten al weer over.

Mocht je nou trek hebben omdat je al een hele tijd niet gegeten hebt raad ik je ten eerste aan om wel te eten. Simpel weg omdat je spijsvertering zo op gang blijft.. anders komt 'ie stil te liggen en in de tijd dat je dan weer wat eet moet 'ie weer op gang komen. Met als gevolg op langere termijn dat je er dikker van wordt dan als je niet eet. (Nou weet ik niet of dat de bedoeling was van jou.. maar ik zeg 't toch maar even)

En dan als tips bij trek:

- Water drinken
- Fruit eten
- 5 minuten wachten

... enne .. zelfdiscipline helpt ook prima ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het helpt als je havermout eet met warme melk! Erg lekker wel, smaakt heel puur. Je zit er lang vol van. Maar je moet er geen suiker door heen doen! Het is genoeg om de hele ochtend vol van te zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
groot glas crystal clear met prik dat vult wel een tijdje, maar je gaat er wel een beetje van boeren...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik gedaan heb is alle snackdingen, zoals zakjes pinda's en cashewnoten etc. in een plastic opbergbox. Die heb ik helemaal achterin de kast gezet en er blikken soep en weet ik veel wat nog meer voor gestapeld. Als ik nu wat lekkers wil moet ik de hele tent afbreken om erbij te komen. Niet alleen heb ik daar meestal geen zin in, maar mijn man hoort dat natuurlijk ook en dan krijg ik op mijn kop. Mijn vreetbuien komen als ik 's avonds achter de computer zit en ik heb een glas water naast me neergezet om ze te onderdrukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
water drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding