Hoe kun je een jetlag voorkomen?
Binnenkort ga ik naar Amerika. Voor de heenweg ben ik niet zo bang: dat is gewoon een langere dag.
De terugweg is een ander verhaal, na wat binnenlandse vluchten vertrek ik rond 15.45 u plaatselijke tijd uit Amerika, en kom ik om 7.15 uur 's ochtends aan in Nederland. Deze vlucht duurt 8,5 uur.
Is het aan te raden om (bijvoorbeeld met behulp van een slaappil) op die vlucht te slapen? Wat kan ik verder doen tegen een jetlag?
Probleem is dat ik vrij snel weer aan het werk moet, dus ik wil graag voorkomen dat ik teveel last krijg van een jetlag.
Ik ben bang dat ik het niet red om de hele dag in Nederland vol te houden als ik NIET heb geslapen.
Toegevoegd na 2 uur:
Ter aanvulling:
Ik ben maar een week daar, in verband met werk.
Omdat ik daar voor werk ben heb ik niet de mogelijkheid om bv elke dag eerder te gaan slapen o.i.d.
Toegevoegd na 2 uur:
Ter aanvulling (2):
Het gaat mij ook om wat medisch het slimste is, voor je lichaam, bv wel of niet slapen in het vliegtuig.
Tijdens de vlucht met je voeten af en toe draaiende bewegingen maken. Staat allemaal in de folder met vluchadviezen die in de rugleunig van de stoel voor je zitten.
Fijne vlucht gewenst en geniet van Amerika.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.