Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het gevaarlijk om bij de kapper je nek uit te laten scheren met een scheermes die hij niet vernieuwd?

De meeste kappers vernieuwen hun scheermesje niet,na een klant.Dit ivm bijv. hiv.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het risico is waarschijnlijk niet geheel nul-komma-nul, maar er zijn geen gevallen bekend waar de besmetting op deze wijze heeft plaatsgevonden.
Lees:
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wat HIV betreft is dit wel gevaarlijk. Dus pas goed op!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt me niet gevaarlijk. Misschien alleen als ie de vorige klant per ongeluk gesneden heeft en er wat bloed aan zit en jou dan daarmee ook weer snijdt.
Ik denk dat een normale kapper in dat geval het mesje wel vervangt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan gevaarlijk zijn. In principe hoort een kapper bij iedere klant een nieuw mesje te gebruiken (en ook gesteriliseerd). Er bestaat altijd de kans dat je in virus oploopt en in het ergste geval HIV.
Van de kapper weet ik het niet, maar bij bv. de tandarts hebben heel wat mensen HIV (AIDS) opgelopen, doordat hun werktuigen niet goed (of helemaal niet) gesteriliseerd waren.
Je zou er dus zelf op moeten toezien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een tandarts gebruikt toch ook niet bij elke patiënt een nieuw spiegeltje. Dat spiegeltje heeft hij eerder bij anderen ook gebruikt, het gaat er juist om dat het gereedschap goed ontsmet wordt.

Bij mijn kapper wordt het scheermesje altijd met een alcoholoplossing/desinfectant schoongemaakt, dit gebeurt trouwens voor en na het scheren. Ik hoef mij om dit dilemma dus geen zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing