Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Slechte smaak in mond, ook slechte adem?

Ik heb een sinds een tijdje last van een vieze slechte smaak in mijn mond. Maar wil dit zeggen dat ik ook een slechte adem heb?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Drink je wel genoeg? Te weinig drinken kan voor vieze smaak en ruisende adem zorgen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet zo te zeggen. Ik heb geen reukpc.
Wellicht is er iemand bij je in de buurt die even wil snuffelen.
Als je bij de kassa in de supermarkt mensen een stapje opzij ziet doen dan is het wel duidelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk wel. Naast genoeg water drinken, kun je geregeld flossen, een tongschraper gebruiken, mondwater gebruiken en natuurlijk 2 x tanden poetsen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat is afhankelijk van waar de vieze smaak vandaan komt dus wat de oorzaak is van die slechte smaak in je mond.

Als het bijvoorbeeld komt door bepaald voedsel als knoflook, koffie, of bijvoorbeeld door roken, dan is de kans groot dat anderen het ook kunnen ruiken.

De slechte smaak kan ook komen door een disbalans van aerobe en anaerobe bacteriën in je mond. Deze produceren gassen die een vieze smaak en geur geven, in grote aantallen wordt dat ruikbaar voor anderen. Dit wordt ook wel halitose genoemd.

Goede mondhygiëne is uiteraard belangrijk; poetsen, stoken flossen, maar denk ook bijvoorbeeld aan het reinigen van de tong met een tongschraper. Daarnaast is voeding dus ook belangrijk, omdat bepaalde voedingsmiddelen erg bepalend kunnen zijn qua geur en smaak.

Om erachter te komen of de vieze smaak die je ervaart ook een vieze geur afgeeft, kun je zelf testen door in je handpalm te ademen en er dan aan te ruiken, maar de ultieme test is toch wel een andere even te vragen of je een vieze adem hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding