Mijn broer is 22 jaar en wilt niet werken. Hoe los ik dit op?
Mijn broer is 22 jaar oud. Hij heeft een VMBO BB opleiding behaald en een legeropleiding niveau 1. Dit is nu 5 jaar geleden. Hij heeft de afgelopen 5 jaar geen baan gehad en mijn moeder die een uitkering heeft kan het niet meer aan. Ze heeft hem 5 jaar geprobeerd te motiveren om te werken of een opleiding te volgen voor een toekomst. Dit heeft hij 5 jaar genegeerd.
Mijn moeder betaalt zijn ziektekostenverzekering en natuurlijk gas, licht en water en eten.
Mijn broer komt uit zijn bed, gaat gamen en dan in de avond komt of zijn vriendin bij ons eten of hij gaat naar ‘vrienden’ toe. (mijn moeder geeft hem hier geen geld voor.)
Mijn broer is echt een terror in huis. Hij heeft altijd commentaar op andere maar als het over hem gaat is hij het ‘zwarte schaap.’ En zegt hij dat we tegen hem ‘spannen.’ Het is laatste tijd alleen maar ruzie in huis.
Mijn moeder is arbeidsongeschikt en mijn broer heeft liever terwijl hij gezond is mijn moeder gaat werken dan hij.
Dit probleem speelt zich al 5 jaar af en ik (en het hele gezin) begint er echt moe van te worden. Niemand kan er wat tegen doen. Ik heb andere sites gelezen met dit probleem en wij hebben het zelfde geprobeerd maar niks van dit werkte. (zoals ultimatum stellen, supporten e/d.)
Mijn moeder zit er over te denken om hem uit huis te gooien. Maar daar komt nog meer ellende van (agressiviteit e/d) waarschijnlijk. Daar zit niemand hier echter op te wachten.
Mijn broer begint echt een groot probleem te worden en ik ben bang dat he
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.