Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

tot welke leeftijd kunnen mensen kinderen krijgen?

laatst gelezen'oudste vader op de wereld is 85, wat zou de oudste moeder zijn. Waardoor zijn mannen op latere leeftijd onvruchtbaarder en waarom is het bij vrouwen zo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Mannen kunnen hun hele vruchtbare tijd beleven vanaf het moment dat ze geslachtsrijp zijn tot aan hun dood. Bij vrouwen is dit beperkt
Omkari Panwar 70 jaar India 2008 - 2011 [3]
2 Rajo Devi Lohan 70 jaar India 2008 - 2008 [4]
3 Maria del Carmen Bousada de Lara 67 jaar Spanje 30 dec 2006 - 2008 [5]
4 Adriana Iliescu 66 jaar Roemenië jan 2005 - 30 dec 2006 [6][
Tineke Geesink, op 63 jaar, op 21 maart 2011
(Lees meer...)
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Allemaal met het eitje van een jonge vrouw.
Telt niet!:p
ronron1212
10 jaar geleden
Waar staat dat het met een eitje van een andere vrouw is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Google is je vriend!^_*
ff zoeken en je weet het.
Die oudste bijv uit India heeft er €3000 voor moeten betalen lees ik net.
Alsof een vrouw van 70 nog gewoon zwanger kan worden..
ronron1212
10 jaar geleden
lees mijn bronnen ook via google laurena dit staat er
Zij en haar 77-jarige man Charan Singh Panwar wilden te allen prijze een zoon hebben voor de opvolging van hun boerenbedrijfje. Het arme Indiase echtpaar verkocht daarom hun buffels, nam een hypotheek op het land, sloten een lening af en spendeerden al hun spaargeld voor een ivf-behandeling om zwanger te worden. Dat Omkari nu de oudste moeder ter wereld is, kan haar niet deren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ronron Dus bewijs je toch het gelijk van Laurena? Die zegt toch dat jouw antwoord niet via natuurlijke weg is gegaan. Ander eitje telt niet.
IVF telt niet. Lijkt mij.
ronron1212
10 jaar geleden
ivf wil niet zeggen ander eitje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oudste moeder zonder IVF De oudste moeder die geen gebruik heeft gemaakt van een IVF behandeling is de Britse Dawn Brooke, ze was 59 jaar oud toen ze in 1996 een kindje kreeg. http://www.allerecords.nl/oudste-moeder-ooit/
ronron1212
10 jaar geleden
dit betekend ivf
Bevruchting van eicel, zoals ook in vitro gebeurt.
In-vitrofertilisatie, fertilisatie of kortweg ivf, ook wel reageerbuisbevruchting of proefbuisbevruchting genoemd, is een voortplantingstechniek waarbij een of meer eicellen buiten het lichaam worden bevrucht met zaadcellen, waarna de ontstane embryo's in de baarmoeder teruggeplaatst worden. De eerste baby die op deze wijze geboren werd is de
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja precies je legt ONS gelijk uit. Dat het NIET natuurlijk is gegaan. Het is wel het eitje van de moeder maar valt nog steeds in een van de twee oneerlijke categorieen. 1 Ander eitje
2 IVF
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze tellen dus niet, niet vanwege reden 1 die Laurena aangaf, maar vanwege reden 2.
ronron1212
10 jaar geleden
Er zijn zat jongere vrouwen die via IVF ook een kind krijgen ook van hun eigen eitje omdat het anders niet lukt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja en? Dat is ook onnatuurlijk en voegt niks toe aan je argument, als je er al een had.
ronron1212
10 jaar geleden
In de vraag gaat het om een moeder en wil jij zeggen dat ze het kind niet heeft gebaard,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zeg niet dat ze het niet gebaard heeft (anders mag je me quoten), ik zeg niet eens dat het antwoord wat je geeft niet goed is. Ik zeg dat het onnatuurlijk is en daardoor blijft je antwoord naar ons idee een soort onvolledig, als de vrager niet bedenkt dat het via onnatuurlijke weg is heeft ze een wellicht een verkeerd beeld. Niet via-IVF; belangrijke factor (in mijn en blijkbaar meerdere ogen, zie ook de speciale vermelding in de link voor niet-IVF moeders). Dat Laurena de onjuiste reden opgaf maakt niet uit voor het argument dat het niet in alle opvattingen meetelt. Hoe het wel of niet mag meetellen wordt idd niet door de vrager opgegeven. Maar als ze dit leest heeft ze wel die informatie. Je moet het zo zien. we hebben beide een andere definitie van wat je een moeder mag noemen als het om een wedstrijd gaat* ik zou jouw rijtje als sub categorie geven, waar jij Britse Dawn Brooke waarschijnlijk als sub categorie zou noemen. *In het echte leven zou ik die 70-jarige ook gewoon een moeder noemen.

Andere antwoorden (1)

Vrouwen kunnen kinderen krijgen tot de leeftijd waarop ze niet meer menstrueren. Die leeftijd ligt rond de 40 jaar.

Mannen kunnen vrijwel hun hele leven, vanaf ongeveer hun 12de tot hun dood kinderen krijgen.
(Lees meer...)
Antoni
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat is wel erg jong, Antoni. Je zit er zo'n 13 jaar onder.
Amadea
11 jaar geleden
Wat betreft de vrouwen.
Antoni
10 jaar geleden
Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat die leeftijd rond 40 à 45 jaar was.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is dat rond het 50e jaar.
Een tante van mij werd voor het eerst moeder toen ze 45 was.
Ok wel een beetje laat,maar ja,dat gebeurd vaker hoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gemiddeld rond de 50 jaar.
Amadea
10 jaar geleden
51 jaar, zie http://www.pgn-gynaecologie.nl/gyn_overgang.php
Waarbij tevens staat: Wanneer de menstruatie voor het veertigste jaar stopt terwijl deze altijd normaal geweest is, bent u te vroeg in de overgang gekomen.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image