Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je met balpen of stift een tekening op je huid zet en je gaat er elke dag over, blijft die dan uiteindelijk staan?

Ik wil graag een kleine tattoo in mijn pols van een muzieknootje maar ik ben nog geen 18 en ik ben bang van de pijn en eventuele gevolgen...
Nu vroeg ik mij af als ik een muzieknootje zou tekenen in mijn pols met balpen of een zwarte stift en als ik daar elke dag overga of die dan blijft staan. En hoelang zou het ongeveer duren tegen hij voor altijd of bijna altijd blijft staan. En zijn er gevolgen ivm gezondheid of ontstekingen ofzo?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik ben bang dat dat geen zin heeft. De huid bestaat uit drie lagen (zie ook afbeelding): de opperhuid, de lederhuid, en de onderhuid. Bij een tattoo wordt de inkt met een naald in de lederhuid gebracht. Als je met een pen op je huid tekent, komt de afbeelding op de bovenhuid te staan - en dan ook echt "op", niet "in".

Je zou dus wel elke dag de tekening kunnen bijwerken met een pen, maar permanent zal het daar nooit van worden. Dus als je het echt wilt dan zul je toch een tattoo moeten laten zetten, maar zoals je al aangaf, je bent nog jong dus waarom haast maken? Het gaat er makkelijk op maar komt er moeilijk af, dus mischien zo gek nog niet om het een tijd elke dag met pen bij te werken om te kijken of je het ook leuk blijft vinden. Zo nee, dan heb je niets verlorenl; zo ja, dan kun je met een gerust hart je tattoo laten zetten!

En of het schadelijk is? Het lijkt erop dat het niet zo is. Zie deze twee vragen die daarover gesteld werden op GoeieVraag.nl:

http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/lichamelijke-klachten/schadelijk-pen-stift-huid-schrijven.122317

http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/ziekten/huidkanker-pen-huid.233822
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, stift is er zo weer af!
Misschien kun je eerst een Henna-tattoo proberen, om te kijken of je het 'echt' leuk vind?! Deze blijven ongeveer 10 dagen (goed) staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet weten dat er ook zaken via de huid worden opgenomen, en dat dan voornamelijk via de porien. De produkten die in inkt zitten zijn niet gemaakt voor menselijke consumtie dus ook niet via de huid. Dit kan dan op langere termijn voor problemen zorgen zoals irritatie, huiduitslag en in ergere gevallen huidkanker.
Inkt van tatoos zijn speciaal ontwikkeld voor het inbrengen in de huid.
Ik zou het afraden en als je het dan toch heel graag wil een echte tatoo overwegen.
Robby BB
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding