Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Dit kan bijvoorbeeld door andere amfetamines komen, bijvoorbeeld (maar niet beperkt tot) XTX (MDMA), 4Fluoramphetamine, methamfetamine et cetera. Dit zijn allemaal amfetamines en kunnen dus ook positief laten testen op amfetamine in de urine. Amfetamine in de urine zonder drugsgebruik lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk, zo niet onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Speed is één amfetamine, er zijn meer soorten natuurlijk. Maar het kan ook een vals-positieve uitslag zijn, dus dat de test aangeeft dat er amfetamines aanwezig zijn, terwijl dit niet het geval is. Amfetamine-achtige stimulantia zoals methylfenidaat (ritalin) en soortgelijke middelen kunnen dat effect geven, maar ook bepaalde 'pufjes' bij astma of COPD, sommige soorten hartmedicatie en vast nog wel een hele rits. Als jij dus medicatie gebruikt, zou ik eerst daar eens naar kijken als ik jou was. Eventueel je apotheker vragen of die kan uitzoeken of een middel dat je gebruikt, zo'n vals-positieve uitslag kan geven (als je deze situatie tenminste daadwerkelijk hebt meegemaakt, ik weet natuurlijk de achtergrond of reden van je vraag hier niet).

Toegevoegd na 3 minuten:
Ah, googelen op "urinetest amfetamine vals-positief" leverde o.m. dit lijstje op. Ook niet volledig, maar al een goede start. Alleen erg jammer dat middelen als ritalin, dexamfetamine en modafinil op die website onterecht worden aangeduid als 'antidepressiva'- dat zijn het uiteraard niet. Maar de rest van de site geeft zinvolle informatie, met dus een flinke lijst van geneesmiddelen die een vals-positieve test kunnen geven:

http://www.sanelco.nl/kruisreacties-drugstest-amfetamine
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing