Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft ervaring met afvallen in de overgang?

ik ben net door de overgang en wil wat kilootjes kwijt.
met een dietist is het niet gelukt en ben nu met sonja bezig en dan zou ik een kilo in de week af moeten vallen en als je in de overgang bent 800 gram
inmiddels zijn we 6 weken verder en er is amper een pond vanaf

mijn man doet het ook en is 3kilo afgevallen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

op deze pagina staat een heel verhaal over afvallen in de overgang
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben middenin de overgang 18 kilo afgevallen in 4 maanden tijd. Ik ben begonnen met Herbalife, en toen ik na 10 kilo een maand stilstond, ben ik het gaan combineren met het Sacred Heart Hospital - dieet : dus 2 herbalife-shakes per dag, en de 'gewone' maaltijd vervangen door wat je op die dag 'mocht' eten - dus dag 1 fruit, dag 2 groenten, dag 3 groenten en fruit, dag 4 bananen, enz.
Het is even afzien, maar het werkte bij mij, en het is er, nu 9 jaar later, zonder problemen afgebleven.

Wat mij heel erg hielp, was het wekelijkse opmeten : hals, borst, taille, buik, heupen, dijbenen, en dat elke week opschrijven. Als ik weinig of niets was afgevallen, maar er was weer een 1/2 cm van m'n dijbenen of een centimeter van m'n taille, was ik toch steeds supergemotiveerd om dóór te gaan.
Veel suc7!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is herbalife niet erg duur.?
wel een succes story+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herbalife, als dit zo perfect werkte als men beweert, dan zou niemand meer ooit iets mankeren. Mensen die dit verkopen zijn ook over het algemeen niet medisch geschoold en kunnen de gevaren van gebruik niet inschatten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herbalife is bij de aanschaf even erg duur, maar je bent dan wél voor een maand klaar : boodschappen hoeven dan véél minder, en omdat ik al zo'n beetje elk dieet onder de zon geprobeerd had, maakte het me eigenlijk niet zoveel uit, toen ik in de eerste week al 2 kilo kwijt was.
@psmans : wat betreft die gevaren : het wonderlijke van Herbalife is, vind ik, dat bijv. iemand die anorexia heeft áánkomt met het eetregime. Ik voelde me er echt prima bij : m'n haren glansden, en m'n nagels waren keihard, en ik barstte van de energie.
En zoals gezegd : toen ik weer 'gewoon' ging eten (maar natuurlijk wél met m'n gezonde verstand - ik wil natuurlijk niet terug naar 'af') blééf het er ook af.
Mannen vallen sneller meer af dan vrouwen, zeker als ze daarbij gaan sporten.

Het feit dat je net door de overgang bent, betekent dat er een verandering heeft plaatsgevonden in de hormoonbalans. Hormonen kunnen invloed hebben op je lichaamsgewicht.
In Amerika wordt veel meer gedaan aan het reguleren van hormonen bij vrouwen in de overgang. Misschien eens informeren bij de huisarts?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen ervaring met de overgang maar wel met herbalife. kijk maar eens op www.herbalife.nl hierbij kun je op een verantwoorde en zeer gezonde manier afvallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ojee, ik ken het probleem... ik ben nu met Dr. Frank begonnen..simpel en goed te doen...en kon vanavond gewoon een appelpuntje nemen...
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaar dat je appeltaartrecepten wilde hebben :)
Jaren geleden heb ik ook eens een eiwitdieet gedaan, ik kan er niet tegen, beter gezegd, niet van af...
Vreselijk ik moest naar de wc, maar kon 4 dagen mijn ontlasting niet kwijt :(
Hoe gaat het afvallen bij je? +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben sinds ik uit het ziekenhuis kwam 3 kg extra kwijt maar blijf nu hangen.. en ja: vezels moet je wel in de gaten blijven houden want anders gaat het ff zeer doen.. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
congoleo@
dr frank is niet geschikt voor mij want ik heb een spastische darm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dr Frank 'werkt' dan ook met veel eiwitten en maar 20/30 gr koolhydraten per dag.
Dit E-book kun je gratis downloaden het geeft recepten, maar ook een goede uit, je kunt de recepten goed gebruiken en evt. aanvullen met voedingssupplementen
http://www.slankmeteiwit.nl .. zo min mogelijk koolhydraten is toch wel de truc, je kunt net net zoveel eieren eten als je wilt en wil je een keer een stamppot met spekjes dan maak je puree van koolraap. Maar vooral geen alcohol en geen zoet...., geen pasta, aardappels en brood. Maar...bv. avocado's volop. Ook Dr. Frank is een prima te gebruiken boek.
En...je wordt super creatief.
Veel Succes
Bine Haan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik merk , nu dat ik in de overgang ben de weegschaal vreemd doet.. hij gaat de verkeerde kant op :(
Lijnen gaat nu een stuk moeilijker, aangezien ik ook ruim 5 kilo ben aangekomen na het stoppen met roken.
Ik heb verschillende dieten uitgeprobeerd, zonder succes. Nu ben ik bezig met de Weight Watchers vanaf afgelopen maandag en ben al een kilo afgevallen, zonder honger!
Het viel mij op dat ik met het SB dieet niet afviel, maar nu met dit dieet wel.
Een eiwit dieet bevalt mij niet, omdat ik dan moeilijk naar de wc kan.
Misschien is het handig als je op de site die ik toevoeg even rondneust, daar staan allle dieten op die er zijn, met uitleg.
Zo kun je voor jezelf uitmaken wat het beste bij je past, want let wel, het moet wel lekker bijven, anders hou je het niet vol.
Heel veel succes er mee :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding